۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
انتصاب مدیران ارشد برخلاف اصل شایسته‌سالاری از عوامل بی‌ثباتی در نظام اقتصادی است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

انتصاب مدیران ارشد برخلاف اصل شایسته‌سالاری از عوامل بی‌ثباتی در نظام اقتصادی است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، از انتصاب مدیران ارشد برخلاف اصل شایسته‌سالاری به عنوان عوامل ناپایداری و بی‌ثباتی در نظام اقتصادی کشور یاد کرد.

به گزارش بازار، عباس جهانگیرزاده در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۳ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: ادای احترام می‌کنم در برابر ملت بزرگ ایران، ملتی که ۴۴ سال در سخت‌ترین شرایط کشور چه در شرایط جنگ تحمیلی و چه در زمان تحریم‌های ظالمانه اقتصادی به انقلاب و نظام خود وفادار بوده و در کنار رهبر فرزانه و خردمند خود ایستاده‌اند.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه امروز شاهد تهاجم فرهنگی غرب با لشکرکشی گسترده و با رهبری مستقیم برخی سران کشورهای اروپایی هستیم که آرمان‌ها و استقلال سیاسی ما را نشانه گرفته و به دنبال انتقام از ملت و انقلاب اسلامی است. از سوی دیگر مردم تحمل تورم افسارگسیخته نیازهای اولیه خود، گرانی خودرو و بازار ارز را ندارند و تبعیضات ناروا در روابط اداری و استخدامی، عدم تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، تعاونی، حجمی، ساعتی، ۸۹ روزه و مساله عدم همسان‌سازی حقوق کارکنان موجب نارضایتی عمومی را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: مطالبات مردم و صدای آنها باید شنیده شود، مسئولین و خادمین ملت بایستی در راستای ساماندهی نظام کشور مواضع متناسب و عاجل اتخاذ کنند. غالب این مشکلات از جمله تورم، بیکاری، ازدواج جوانان، نظام بانکی منشاء داخلی و مدیریتی دارد و ارتباطی به خارج از کشور ندارد.

جهانگیرزاده با بیان اینکه انتصاب مدیران ارشد کشور برخلاف اصل شایسته‌سالاری از عوامل و مولفه‌های ناپایداری و بی‌ثباتی در نظام اقتصادی کشور است، اظهار کرد: جناب آقای رییس جمهور؛ در حوزه عدالت اجتماعی و محرومیت‌زدایی یکی از اصول اساسی و محوری است، محرومیت زدایی به این معنی نیست که غالب بودجه کشور در پایتخت و مراکز استان ها تخصیص و هزینه شود، بلکه ثروت ملی بایستی به طور عادلانه توزیع شود، برای اجرای عدالت اجتماعی و اقتصادی باید همه مردم اعم از شهری و روستایی به نحو یکسان دیده شود. باید در تقسیم منابع مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی بیشتر لحاظ شوند. لیکن واقعیت های موجود تا اینجای کار غیر از این ها است.

وی افزود: تخصیص ۷ درصد بودجه کل کشور موجب تضعیف، رکود و تعطیلی نظام عمرانی کشور شده است و سازمان برنامه و بودجه کل کشور با تشدید موانع بر تداوم این امر دامن زده است. در همین راستای جاده‌های مواصلاتی مغان به دلیل عدم پرداخت اعتبار عملا با تعطیلی مواجه شده است.

جهانگیرزاده بیان کرد: در بخش اقتصادی از فرصت ها و ظرفیت های اقتصادی به نحو احسن استفاده نمی شود، قریب ۲ سال است از تصویب منطقه آزاد-تجاری استان اردبیل سپری شده است، مصوبه ای که چندین سال کارشناسی و هزینه شده و موجب خوشحالی و شادکامی مردم بوده با تاخیر ۲ ساله، وقت کشی و رفتارهای سلیقه ای منجر به تلخ کامی و اعتراض مردم استان شده است.

وی افزود: سد بزرگ خدآفرین بر روی رودخانه ارس علی رغم پیشرفت فیزیکی ۹۵درصد از سال ۹۷ رها شده است، این در حالی است که کشور همسایه چندین سد بزرگ بر روی همین رودخانه طراحی و به اتمام رسانده است.

جهانگیرزاده خطاب به رییس جمهور، یادآور شد: از مصوبات سفر جنابعالی به دشت مغان مجوز احداث بیمارستان در شهرستان اصلاندوز بود متاسفانه هنوز گام مثبت و مشخصی در این زمینه برداشته نشده است و مردم کماکان منتظر عملیاتی شدن دستور جنابعالی هستند.

وی افزود: در حوزه تقسیمات کشوری توجه اساسی به منطقه مغان ضروری است، شهر جعفرآباد مغان، شهری نفت‌خیز مرکز تجمع ۵۰ درصد عشایر استان اردبیل با بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت و با ۷۰۰ هزار هکتار زمین زراعی مرغوب رتبه اول تولید گندم استان اردبیل است اما همه مولفه ها و شرایط تبدیل شدن به شهرستان را دارا است اما موانع ساده و ابتدایی در دولت های گذشته، مردم را از این حق طبیعی خود محروم کرده است تقاضای مردم شهر جعفرآباد توجه ویژه جنابعالی در این خصوص است.

جهانگیرزاده گفت: جناب آقای امیرعبدالهیان وزیر محترم امور خارجه؛ تردد مرزی و مسافری در گمرک بین‌المللی شهرستان بیله‌سوار مغان که مراوات تجاری مردم منطقه از این مسیر است بیش از ۳ سال است تعطیل بوده و نتیجه این تعطیلی نارضایتی عمومی و بیکاری صدها جوان و سرپرست خانواده شده است. متاسفانه تلاش جدی، مستمر و تاثیرگذاری در این راستا صورت نمی گیرد، لازم است سفارت جمهوری اسلامی ایران به طور مسئولانه در این زمینه فعال باشد.

وی افزود: در خصوص برخی مواضع تنش‌زا در رسانه‌های جمهوری آذربایجان و انتشار اخبار کذب و غیر واقع علیه کشور ما اعلام می کنم جمهوری آذربایجان به خاطر همجواری و قرابت‌های فرهنگی، مذهبی و تاریخی با کشورمان، بخشی از تاریخ سیاسی کشورمان بوده و هیچ تلاشی هرگز موفق به ایجاد شکاف و دشمنی در روابط دو ملت بزرگ ایران و آذربایجان نخواهد شد. لذا از دولت جمهوری آذربایجان انتظار داریم اجازه ندهد برخی سیاسیون و رسانه های تازه به دوران رسیده با تحریک عوامل داخلی سفارت اسراییل بین این دو ملت بزرگ تفرقه ایجاد کند باید حساسیت‌های جمهوری اسلامی در مورد حضور رژیم اشغالگر قدس در مرزهای ما جدی گرفته شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: و اما در کنار بیان اینهمه مشکلات و ضعف‌ها دور از انصاف است که از خدمات دولت انقلابی به ویژه وزیر جهاد کشاورزی جناب آقای دکتر ساداتی‌نژاد در خصوص خرید توافقی و مدیریت بحران اخیر پنبه در حمایت از پنبه کاران قدردانی نشود.

کد خبر: ۱۹۴٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha