۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
سامانه جامع و هوشمند مهم‌ترین ابزار نظارت بر تعاونی‌هاست
معاون امور تعاون وزارت کار:

سامانه جامع و هوشمند مهم‌ترین ابزار نظارت بر تعاونی‌هاست

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه جامع و هوشمند تعاون را مهم‌ترین ابزار نظارت بر تعاونی‌ها عنوان کرد و نظارت پیش از وقوع تخلف را مقدم بر نظارت‌های بعدی دانست.

به گزارش بازار، مهدی مسکنی در نظارت میدانی و سرزده از برخی شرکت‌های تعاونی‌ عمرانی انبوه‌ساز منطقه ۲۲ تهران اظهار کرد: برای انجام وظیفه درست در حوزه نظارتی باید با حضور میدانی بر عملکرد و اجرای کامل قوانین نظارت شود تا با بررسی مشکلات و موانع پیش‌رو تخلفات در تعاونی به حداقل برسد.

وی آموزش حقوقی مناسب به تعاونگران را اولین قدم نظارت پیش از وقوع هر تخلفی عنوان کرد و افزود: نظارت میدانی بسیار کارآمدتر از نظارت ابلاغی و مکاتبه‌ای است.

مسکنی نظارت میدانی را تقویت‌کننده اعتماد عمومی دانست و بر رفع موانع تولید، خلاءهای قانونی و تسهیل فرآیندهای اجرایی در تعاونی‌ها تأکید کرد.

معاون امور تعاون در گفت‌وگو با مدیران این تعاونی‌ها خواستار پایبندی به قانون، تطبیق و به‌روزرسانی اساس‌نامه تعاونی‌های عمرانی انبوه‌ساز در اسرع وقت شد.

وی گفت: هرگونه فعالیت و ثبت‌نام در حوزه مسکن، صرفاً با داشتن مجوز از مراجع ذیصلاح و رعایت همه مفاد قانون پیش‌فروش ساختمان و آیین‌نامه اجرایی آن امکان‌پذیر خواهد بود، در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.

مسکنی تأکید کرد: بر اساس ماده ۴ قانون پیش‌فروش ساختمان، اجازه پیش‌فروش واحدهای مسکونی مستلزم حداقل ۳۰ درصد پیشرفت در انجام سرجمع تعهدات است.

در جریان این بازدید میدانی برخی مدیران تعاونی‌های عمرانی انبوه‌ساز شهر تهران ظرفیت‌های این تعاونی‌ها را تشریح و دغدغه‌ها و چالش‌های خود را مطرح کردند.

کد خبر: ۱۹۳٬۹۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha