۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
کمترین و بیشترین رقم دریافتی بازنشستگان کشوری
معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد

کمترین و بیشترین رقم دریافتی بازنشستگان کشوری

معاون صندوق بازنشستگی گفت: درحال حاضر ۶۵ هزار نفر کمترین دریافتی را دارند که سه درصد افراد تحت پوشش را تشکیل می‌دهند و با افزایش‌های اخیر دریافتی آن‌ها به شش میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش بازار، اکبر شیرمحمدی معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری در حاشیه نشست خبری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری که به مناسبت یکصدمین سال تاسیس این صندوق برگزار شد، با اشاره به حضور یک میلیون و ۶۳۰ هزار بازنشسته و ۸۷۸ هزار شاغل کسورپرداز در صندوق بازنشستگی کشوری گفت: درحال حاضر ۶۵ هزار نفر کمترین دریافتی را دارند و اصطلاحا حداقلی بگیر هستند که سه درصد افراد تحت پوشش را تشکیل می‌دهند و با افزایش‌های اخیر دریافتی آن‌ها به شش میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده است.

شیرمحمدی با بیان اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بین پنج تا ۱۱ میلیون تومان و ۴۶ هزار نفر بین ۱۱ تا ۲۵ میلیون تومان دریافتی دارند، گفت: ۵ هزار و ۴۱۹ نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران بین ۲۵ تا ۴۱ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

وی میانگین پرداخت حقوق در سال گذشته را هفت میلیون و ۷۰ هزار تومان عنوان کرد و افزود: این رقم اکنون به ۹ میلیون و ۲۴۱ هزار تومان رسیده است.

شیرمحمدی با بیان اینکه میانگین سن بازنشستگی در استانداردهای جهانی ۱۳ سال کمتر از سن امید زندگی است، افزود: در حال حاضر میانگین سن بازنشستگی در صندوق بازنشستگی کشوری به حدود ۵۲ سال (۵۱.۵۵سال) رسیده و با توجه به افزایش سن امید به زندگی، میانگین پرداخت حقوق و مستمری به ۲۹ سال رسیده است وبا استانداردهای موجود فاصله زیادی دارد که امیدواریم که نمایندگان مجلس این موضوع را در نظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه از بازنشستگان قبل از سال ۱۳۵۴ هنوز هم وظیفه بگیرانی داریم که بیش از ۵۰ سال است که حقوق از صندوق بازنشستگی دریافت می‌کنند گفت: امیدواریم این قوانین حمایتی اصلاح شوند تا صندوق‌ها بتوانند از بحران‌هایی که دارند عبور کنند.

شیرمحمدی با اشاره به پیشینه تاسیس صندوق بازنشستگی کشوری گفت: سال ۱۲۸۷ قانون وظایف در دوران مشروطیت تصویب و مصوب شده بود مقرری به بازماندگان کارمندانی که فوت می‌کنند پرداخت شود.

وی افزود: قانون استخدام کشوری ۲۲ آذر ۱۳۰۱ تصویب شد و چهارفصل داشت که به موجب این قانون اداره تقاعد و وظایف وراث در وزارت مالیه یا دارایی تشکیل شد که شرایطی نیز برای بازنشستگی وضع شده بود. وجوهات در اداره تقاعد مدیریت می‌شد و به بازنشستگان حقوق داده می‌شد تا سال ۱۳۳۷ که قانون اصلاح شد.

معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ماده ۷۰ قانون استخدام کشوری در سال ۵۴ اصلاح و صندوق بازنشستگی کشوری به شکل فعلی‌اش تشکیل شد؛ در صندوق قبلی ۴۵ هزار نفر حقوق بگیر بودند که به صندوق جدید منتقل شدند.

وی افزود: در نظام بازنشستگی قدیم سهم کارفرمایی دیده نشده بود و منابع مالی آن محدود بود که بعدها مشمول تغییرات قابل توجهی شد.

کد خبر: ۱۹۳٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فرهنگی IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
      0 0
      مرحله بعدی وام بازنشستگان کشوری چه زمانی می باشد .