۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
۴۷ طرح آبخیزداری با ۳۸ میلیارد تومان اعتبار در استان مرکزی به بهره برداری رسیده است
طی سال گذشته؛

۴۷ طرح آبخیزداری با ۳۸ میلیارد تومان اعتبار در استان مرکزی به بهره برداری رسیده است

اراک- مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی گفت: ۴۷ طرح آبخیزداری با ۳۸ میلیارد تومان اعتبار طی سال گذشته در استان مرکزی به بهره برداری رسیده است.

عبدالحسین محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه طی سال گذشته با تخصیص ۳۸ میلیارد تومان اعتبار ۴۷ طرح آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز استان مرکزی به بهره برداری رسیده است اظهار داشت: ۷۶ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای کاشت، توسعه، مراقبت و نگهداری گونه‌های کشت شده در اراضی بیابانی استان مرکزی اختصاص یافته است.

محمدی با بیان اینکه حوزه آبخیز گردو در بارندگی‌های امسال و سال گذشته از وقوع سیل در اراک جلوگیری کرده است گفت: این حوزه آبخیز یک و نیم میلیون متر مکعب روان آب را در خود ذخیره کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی گفت: امسال بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری استان صرف شده که با اجرای این پروژه‌ها حدود ۲میلیون مترمکعب آب ذخیره سازی می‌شود.

وی بیان داشت: ۱۱ طرح آبخیزداری دیگر در استان مرکزی با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال در پنج شهرستان استان در دست اقدام است که با بهره برداری از این طرح‌ها یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع به حجم ذخیره سازی آب‌های سطحی اضافه خواهد شد.

محمدی عنوان کرد: مشارکت مردم در اجرای طرح‌های مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز و مراتع داری از جمله برنامه‌های اولویت دار این اداره کل در سال‌جاری است و طرح‌های آبخیزداری و مرتع‌داری با مشارکت و حضور مردم و بر اساس نیاز جوامع محلی انجام می‌شود.

کد خبر: ۱۹٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha