۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۴
افزایش ۱۰۰ میلیون متر مکعبی گاز در پارس جنوبی| طرح‌ های فشارافزایی با دقت و سرعت اجرایی شود
حسنوند در گفت‌وگو با بازار؛

افزایش ۱۰۰ میلیون متر مکعبی گاز در پارس جنوبی| طرح‌ های فشارافزایی با دقت و سرعت اجرایی شود

بوشهر- حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس از افزایش ۱۰۰ میلیون متر مکعبی گاز در پارس جنوبی با راه‌اندازی فاز ۱۱ و اجرای طرح‌های فشارافزایی خبر داد و گفت: طرح‌های فشارافزایی باید با دقت و سرعت اجرایی شود.

فریدون حسنوند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: توسعه میادین گازی از اولویت‌های صنعت نفت به شمار می‌رود و دولت سیزدهم در این مسیر اهتمام جدی دارد.

وی افزود: اجرای طرح‌های فشارافزایی از نیازهای مهم و اساسی در پارس جنوبی است و اگر اهمال و کم‌کاری شود، صدمات جبران‌ناپذیری به تولید گاز وارد می‌کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: وزارت نفت در توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی اقدامات جهادی و ارزشمندی انجام داد و در حالی که حدود یک دهه، این فاز دچار سکون بود، اکنون چهار حلقه چاه حفاری شده و فضا برای برداشت و فرآورش گاز در این فاز بزرگ و مهم در سال جاری مهیاست.

حسنوند تصریح کرد: در شرایط کنونی روزانه بالغ بر ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز از پارس جنوبی برداشت می‌شود که راه‌اندازی فاز ۱۱ و اجرای کامل طرح فشارافزایی، موجب افزایش ۱۰۰ میلیون متر مکعبی گاز در منطقه پارس جنوبی خواهد شد و تولید گاز به ۸۰۰ میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید.

وی اضافه کرد: از ابتدای شکل گیری تاکنون بیش از ۸۵ میلیارد دلار اعتبار در پارس جنوبی هزینه شده و اکنون نیز بیش از ۲۷ میلیارد دلار در حوزه طرح‌های بالادستی در دست اجراست.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون ۱۳ پالایشگاه پارس جنوبی در تولید گاز فعال هستند و هیچ مشکلی در تامین گاز فصل زمستان نداریم.

حسنوند یادآور شد: از شرکت‌های دانش بنیان و فناور انتظار داریم در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی ورود کرده و با طرح‌های خلاقانه در مسیر اعتلای این حوزه اهتمام ورزند.

کد خبر: ۱۹۳٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha