۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۴
شناسایی ۸۴ تیپ گیاهی در استان زنجان
معاون برنامه‌ریزی منابع طبیعی استان زنجان خبر داد:

شناسایی ۸۴ تیپ گیاهی در استان زنجان

زنجان-آقاجانلو،معاون برنامه‌ریزی سازمان تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان، به شناسایی ۸۴ تیپ گیاهی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۳۵ مورد به تیپ‌های گون اختصاص دارد.

فرهاد آقاجانلو در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: در دنیا بیش از ۳۲۰۰ گونه گون شناسایی شده و بیش از ۸۰۴ گونه در ایران وجود دارد.

وی با بیان اینکه ایران کشوری گون‌زا شناخته شده است و از این تعداد ۵۰۰ گونه آن اختصاصی ایران و ۲۰ گونه مختص زنجان است،ابراز داشت: در هیچ‌کجای دنیا یافت نمی‌شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان گفت: گون‌های موجود در ایران جزو ذخایر ژنتیکی دنیا است و گون‌ها پرستار سایر گونه‌ها در اراضی کشاورزی هستند و اگر گون‌ها از بین بروند بسیاری از گونه‌های دارویی و مرتعی نیز از بین می‌روند.

آقاجانلو تاکید کرد: از مجموع ۲ میلیون و ۲۱۵ هزار هکتار از سطح استان یک میلیون و ۱۳۷ هزار هکتار مرتع و ۵۶ هزار هکتار جنگل داریم و در این راستا نفوذ توده هوای خزری و نفوذ توده هوای مدیترانه‌ای از بخش‌های مختلف استان، ارتفاع از سطح دریا و سایر موارد سبب وجود تنوع مختلف پوشش گیاهی در استان شده است.

وی به شناسایی ۸۴ تیپ گیاهی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۳۵ مورد به تیپ‌های گون اختصاص دارد.

معاون برنامه‌ریزی سازمان تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان، تصریح کرد: ۱۳۰۰ گونه گیاهی در استان شناسایی شده است.

آقاجانو گفت: در استان ۳۴ گونه انحصاری وجود دارد و ۲۲۰ گونه از گیاهان دارویی در نقاط مختلف شناسایی شده است.

کد خبر: ۱۹۳٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha