۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
محدودیت فعالیت نیروگاه‌های کشور با افزایش مصرف گاز خانگی
سخنگوی صنعت برق اعلام کرد

محدودیت فعالیت نیروگاه‌های کشور با افزایش مصرف گاز خانگی

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفت: افزایش مصرف گاز خانگی موجب خلل در فعالیت نیروگاه‌های برق کشور می‌شود.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه در فصول سرد سال مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری افزایش پیدا می‌کند و ۹۵ درصد از نیروگاه‌های کشور برای تولید برق، به سوخت نیاز دارند، افزود: نیروگاه‌ها در این فصول به دلیل محدودیت‌ها مجبور هستند از سوخت مایع استفاده کنند و با توجه به اینکه این سوخت از طریق کامیونت‌ها منتقل می‌شوند، شرکت‌های پخش فرآوردهای نفتی و ملی گاز اهتمام ویژه‌ای به تامین سوخت نیروگاه‌ها دارد.

وی خاموش کردن روشنایی معابر در بزرگراه‌ها و راه های اصلی را از مهمترین اقدامات شرکت توانیر برای مدیریت مصرف برق عنوان کرد و گفت: بنابر هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت ملی گاز محدوده دمایی ادارات بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد تعریف شده و نظارت‌های جدی بر رعایت این محدوده و همچنین مصرف برق اعمال می‌شود.

سخنگوی صنعت برق کشور تاکید کرد: مشترکان بد مصرف که میزان برق مصرفی آن‌ها سه برابر الگوی مجاز باشد در مرحله نخست اخطار دریافت می‌کنند و در صورت رعایت نکردن انشعاب برق آن‌ها قطع می‌شود.

رجبی مشهدی در ادامه گفت: چنانچه شهروندان ۱۰ درصد از مصرف برق خود را کاهش دهند می‌توان این بازه زمانی را بدون مشکل پشت سر گذاشت.

کد خبر: ۱۹۳٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha