۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
صدور هشدار هواشناسی زرد در اصفهان| مدارس و دانشگاه‌ها چهارشنبه تعطیل است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد؛

صدور هشدار هواشناسی زرد در اصفهان| مدارس و دانشگاه‌ها چهارشنبه تعطیل است

اصفهان - شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به هشدار هواشناسی زرد در اصفهان گفت: به دلیل آلودگی هوا مدارس و دانشگاه های اصفهان برای روز چهارشنبه نیز تعطیل اعلام شده است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در روزهای اخیر با توجه به بالا بودن سطح آلودگی هوا در استان اصفهان، کارگروه اضطرار آلودگی هوا دیروز و امروز تشکیل شذد و امروز تمامی مدارس اصفهان و هشت شهر دیگر تعطیل بود.

وی افزود: با توجه به دوام آلودگی و سکون هوا در اصفهان و به ویژه در مناطق صنعتی، فردا چهارشنبه ۲۳ آذر ماه تمامی مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش، پیش دبستانی، مهدهای کودک و مدارس استثنایی مناطق شش گانه آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در شهرستان اصفهان و مناطق فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، شاهین شهر، نجف آباد، زرین شهر و فولادشهر و شهر سجزی تعطیل است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اقدامات پیش بینی شده برای هشدار به مردم و کاهش آلودگی در استان ابراز کرد: در جلسه امروز کارگروه اضطرار آلودگی نیز همانند روز گذشته، مقرر شد از انجام هرگونه فعالیت عمومی اعم از ورزش‌های همگانی و غیره در فضای باز پیشگیری و الزامات بهداشتی مرتبط با آلودگی هوا توسط مرکز بهداشت استان اطلاع رسانی و اداره کل محیط زیست استان نسبت به تشدید پایش واحدهای آلاینده شناسایی شده و برخورد با تخلفات در این حوزه اقدام کند.

شیشه فروش با اشاره به برخوردهای قانونی با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، گفت: در چهارراه‌های شهر اصفهان مراکز سلامت توسط مراکز بهداشت دایر شود، همچنین توصیه می‌کنیم گروه‌های حساس از ماسک استفاده کنند.

ورود سامانه بارشی در روز پنج شنبه به استان

وی با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی در استان به دلیل بارش باران و برف ( مناطق سردسیر و ارتفاعات)، گاهی وزش باد موقتی ، رخداد مه و کاهش دید در استان گفت: براساس پیش بینی هواشناسی روز پنجشنبه یک سامانه از غرب استان وارد می‌شود و تاحدودی بار آلایندگی هوای اصفهان را کاهش خواهد داد.

گفتنی است هواشناسی اصفهان بر اساس هشدار سطح زرد، نسبت احتمال کاهش شعاع دید در جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال افت فشار گاز و احتمال اختلال در عملیات عمرانی هشدار داده است.

کد خبر: ۱۹۳٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha