۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
می گفتند مازوت نیست سیمان گران می شود| صادرات آهن اسفنجی ۴۶ درصد کاهش یافت
در گفتگو با بازار مطرح شد

می گفتند مازوت نیست سیمان گران می شود| صادرات آهن اسفنجی ۴۶ درصد کاهش یافت

مدیرکل دفتر امور معدنی و صنایع معدنی وزارت صمت از تولید ماهانه حدود ۵.۵ میلیون تن سیمان خبر داد و افزود: قیمت سیمان در بازار بین ۴۹ تا ۵۵ هزار تومان بوده که منطقی است.

بازار؛ گروه صنعت: سیف الله امیری مدیرکل دفتر امور معدنی و صنایع معدنی وزارت صمت با بیان اینکه مشکلی در تولید سیمان وجود ندارد، گفت: در حال حاضر ماهانه حدود ۵.۵ میلیون تن سیمان تولید می شود و نسبت به تابستان مقدار تولید تغییری نداشته است.

او همچنین با اشاره به وجود شایعاتی مبنی بر نبود و کمبود مازوت در بازار، گفت: می گفتند احتمال دارد در روزهای آینده به دلیل نبود مازوت تولید سیمان با چالش مواجه خواهد شد و قیمت آن در بازار افزایش پیدا می کند.

هم اکنون بهای هر پاکت سیمان در بورس ۳۳ هزار تومان است. اما در بازار به دلیل اضافه شدن ۱۰ درصد سود ارزش افزوده و هزینه های حمل این محصول بین ۴۹ تا ۵۵ هزار تومان به مصرف کننده واقعی عرضه می شود

امیری با بیان اینکه در هفته گذشته عرضه سیمان از تقاضا بیشتر بوده و ناترازی وجود دارد، ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام شده قیمت سیمان نه تنها افزایش پیدا نکرده بلکه به ازای هر پاکت قیمت آن حدود هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

به گفته مدیر کل دفتر امور معدنی و صنایع معدنی وزارت صمت هم اکنون در بورس کالا هر تن سیمان حدود ۶۲۰ هزار تومان فروخته می شود. به عبارت دیگر می توان گفت که بهای هر ۵۰ کیلو از این محصول ۳۱ هزار تومان و هر پاکت سیمان حدود ۳۳ هزار تومان فروخته می شود. اما در بازار به دلیل اضافه شدن ۱۰ درصد سود ارزش افزوده و هزینه های حمل بین ۴۹ تا ۵۵ هزار تومان به مصرف کننده واقعی عرضه می شود.

کاهش صادرات محصولات فولادی

این مقام مسئول در وزارت صمت در ادامه سخنان خود درباره آخرین وضعیت صادرات محصولات فولادی نیز گفت: صادرات آهن اسفنجی از حدود ۶۹۸ هزار تن در ۷ ماهه سال گذشته به حدود ۳۷۸ هزار تن رسیده که از کاهش حدود ۴۶ درصدی حکایت می کند.

صادرات میلگرد از حدود ۱۳۰۷ هزار تن به ۱۴۱۵ هزار تن رسیده که نشان دهنده رشد حدود ۸ درصدی است

او با اشاره به کاهش ۴ درصدی صادرات کل محصولات فولادی، مقدار آن را در ۷ ماهه نخست امسال حدود یک هزار و ۷۸۱ تن اعلام کرد و گفت: صادرات میلگرد از حدود ۱۳۰۷ هزار تن به ۱۴۱۵ هزار تن رسیده که نشان دهنده رشد حدود ۸ درصدی است.

امیری همچنین صادرات تیرآهن را حدود ۷۴ هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: در ۷ ماهه نخست امسال حدود ۲۸۲۲ هزار تن بیلت و بلوم و ۸۶۰ هزار تن اسلب صادر شده که به ترتیب هرکدام نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود مثبت ۴ درصد و منفی ۳۶ درصد تغییر کرده اند.

کد خبر: ۱۹۳٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha