۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
۵۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در کردستان تایید نهایی شدند
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

۵۱ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در کردستان تایید نهایی شدند

سنندج – الیاسی، مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از ثبت نام و تایید نهایی مدارک ۵۱ هزار مقتاضی واجد شرایط نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد.

جهانگیر الیاسی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان کردستان، اظهار کرد: کار پالایش متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان کردستان همچنان ادامه دارد.

وی ضمن اشاره به سهمیه استان کردستان در راستای احداث مسکن در قالب این طرح ملی، بیان کرد: در کل مجموعه سهمیه استان ۸۷ هزار و ۲۳۹ واحد است که بخشی از آن ساختمان های استیجاری، قسمتی مسکن روستایی، بافت فرسوده و بخشی نیز به صورت خود مالکی است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان افزود: واحدهای در تعهد استان کردستان پس از کسر موارد ذکر شده، ۳۷۵۰۰ واحد است که به منظور بهره مندی از این ۳۷۵۰۰ واحد، تاکنون بیش از ۱۵۲۰۰۰هزار نفر در شش مرحله ثبت نام کرده اند.

وی عنوان کرد: برای ثبت نام کنندگان به منظور تکمیل مدارک و ارائه مستندات در دو مرحله پیامک ارسال شده و از مجموع کسانی که تاکنون مدارک خود را در سامانه تکمیل کرده اند حدود ۵۱ هزار و ۵۰۰ نفر تایید نهایی شده اند.

الیاسی با اشاره به اینکه کسانی که دو مرحله پیامک برایشان ارسال شده است در صورت عدم مراجعه در موعد مقرر از سامانه حذف شده و درخواست آنان به منزله انصراف تلقی می شود، افزود: از همه متقاضیان درخواست می شود که در اسرع وقت نسبت به تکمیل مدارک اقدام نمایند.

وی از در دست اجرا بودن ۷۰۰۰ واحد در قالب نهضت ملی مسکن در استان کردستان خبر داد و گفت :برنامه داریم که در آینده نزدیک برنامه اجرایی حدود ۱۲ هزار واحد دیگر را نیز آغاز کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ضمن عذرخواهی از متقاضیان بابت تاخیر ناخواسته در اختصاص زمین، علت این امر را وضعیت ویژه استان با توجه به توپوگرافی خشن و همچنین مرغوبیت زمین های کشاورزی و عدم موافقت با تخصیص این زمین ها برای نهضت ملی مسکن و همچنین وسواس خاص در تامین زمین مناسب و نزدیک به شهر ها اعلام کرد و گفت: زمین مناسب برای تمام کسانی که واریز وجه داشتند تهیه شده و به زودی اختصاص داده خواهد شد.

الیاسی همچنین از تملک زمین و در اختیار گرفتن زمین های مازاد تعدادی از دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: با توجه به تامین زمین مناسب، شرایط برای تسریع در احداث و بهره برداری از نهضت ملی مسکن در استان کردستان فراهم شده است.

کد خبر: ۱۹۳٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha