۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
صرفه جویی بیش از ۲ هزار و صد میلیارد تومانی با تولید خودروی کامل
مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد

صرفه جویی بیش از ۲ هزار و صد میلیارد تومانی با تولید خودروی کامل

خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو گفت: تولید خودروی کامل تا ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۱ بیش از ۲۱۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی در هزینه‌ها را موجب شده است.

به گزارش بازار، مهدی خطیبی، گفت: در این مدت، تولید خودروی کامل به میزان ۲۵ درصد؛ نمرات منفی کیفیت محصولات ایران خودرو را کاهش داده است و از همه مهمتر شناسایی گلوگاه‌های تامین با تولید خودروی کامل برای ایران خودرو مشخص شد و به طور نمونه متوجه شدیم برای تولید روزی ۲۵۰۰ دستگاه خودرو چه میزان کسری قطعه داریم.

وی با بیان اینکه امروز در گروه صنعتی ایران خودرو، تولید خودرو به صورت کامل در تعداد بالا و با ثبات صورت می‌گیرد افزود: سیاست غلطی که در طول سال‌های گذشته در صنعت خودرو و ایران خودرو شکل گرفته بود، این بود که باید تولید را هرآن چه که هست حتی به صورت ناقص تولید کنیم و در پارکینگ دپو کرده و هر زمانی که قطعات تامین شد، خودروهای ناقص را تکمیل کرده و برای عرضه در اختیار سازمان فروش قرار دهیم.

مدیرعامل گروه خودروسازی ایران خودرو اظهار داشت: طرح تولید خودروی ناقص یکسری محدودیت‌ها و مضراتی را به همراه داشت که از جمله آن تحمیل هزینه‌های هنگفت و از آن مهمتر افت کیفیت محصولات تولیدی بود، اما بر اساس طرحی که در گروه صنعتی ایران خودرو شکل گرفت از ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ شرکت ایران خودرو با تولید خودروی ناقص به طور کامل خداحافظی کرد و در این گروه خودروسازی تمام تولیدات به صورت کامل و عبور مستقیم است.

خطیبی با اشاره به تشویق سرمایه گذاران در صنعت خودرو برای رسیدن به تولید روزانه ۲۵۰۰ دستگاه خودرو، ادامه داد: دستاورد تولید خودروی کامل در آینده با قدرت و جدیت بیشتری تداوم خواهد یافت و هر روز افزایش کیفیت محصولات و صرفه جویی در هزینه‌ها را شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا افزایش تولید و رسیدن به اهداف منجر به کاهش کیفیت محصولات نمی‌شود؟ تصریح کرد: در ایران خودرو حدود ۵۰ درصد در مدت مشابه با سال ۱۴۰۰، کیفیت محصولات بالا رفته است و این ادعای ما نیست؛ این ادعای سازمان‌ها و مراکزی است که روی کیفیت محصولات ایران خودرو بررسی و گزارش تهیه می‌کنند.
وی افزود: بر اساس آخرین آمار از ابتدای امسال تا کنون حدود ۱۳۳ هزار دستگاه خودروی کامل در مقایسه با مدت مشابه با سال ۱۴۰۰، بیشتر تولید کرده ایم و این میزان به سازمان فروش عرضه برای مشتریان شده است.

کد خبر: ۱۹۳٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha