۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
دولت و مجلس در برنامه محوری برنامه هفتم توافق دارند
رئیس مجلس شورای اسلامی:

دولت و مجلس در برنامه محوری برنامه هفتم توافق دارند

رئیس مجلس امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون در مقطع زمانی حساس برنامه هفتم قرار داریم و دولت و مجلس بر مسئله‌محوری این برنامه تاکید دارند.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف نقش مرکز پژوهش‌های مجلس را در فعالیت‌های کارشناسی برنامه هفتم توسعه مهم دانست.

رئیس مجلس با اشاره به جایگاه علمی مرکز پژوهش‌ها گفت: مجلس مهمترین نقش را در اداره جامعه و حکمرانی دارد و این مرکز نقش ستادی در هدف گذاریقانونگذاری و نظارت دارد.

وی بیان کرد: امروز کشور نیازمند مدیران شجاعی است که دارای دو ویژگی قوی بودن و امین بودن باشند. همه مخصوصاً اشخاصی که جایگاه نظارتی دارند، باید کمک کنند مدیران شجاع در تصمیم‌گیری داشته باشند و نباید وضعیت به شکلی باشد که دست و دل مدیران برای گرفتن یک تصمیم بلرزد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز باید اقرار کنیم در برخی مسائل قدرت حل مسئله را نداریم و گاهی اوقات قدرت حل مسئله‌ای را داریم، اما آن را در زمان خود حل نمی‌کنیم و مسئله‌ای که در زمان خود حل نشود، ارزش خود را از دست می‌دهد.

قالیباف با بیان اینکه نوآوری یعنی ریسک و تمام فرصت‌هایی که در آن ریسک وجود دارد، گفت: تحول در سازمان‌ها از فرصت‌هایی است که توأم با ریسک است و در اینجا نیازمند نیروهای خلاقی هستیم که شجاع باشند و مجموعه حکمرانی باید از این شجاعت حمایت کنند تا بتوان تحول و نوآوری را داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما گاهی قانون می‌نویسیم، اما به اجرای آن توجهی نداریم که باید به این موضوع در مرکز پژوهش‌های مجلس توجه شود.

نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس هم در این مراسم گزارشی از اقدامات مرکز ارایه کرد.

در این مراسم ضمن رونمایی از نرم افزار تلفن همراه مرکز پژوهش‌های مجلس از تعدادی از پژوهشگران این مرکز تقدیر شد.

کد خبر: ۱۹۳٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha