۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
نیاز آبی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان ۱۱۰۰ لیتر بر ثانیه است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

نیاز آبی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان ۱۱۰۰ لیتر بر ثانیه است

سمنان - باقری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: نیاز آبی ۱۸ شهرک و نواحی صنعتی استان در صورت بهره‌برداری کامل از واحدهای تولیدی، یک هزار و ۱۰۰ لیتر بر ثانیه است.

محمدرضا باقری در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره وضعیت آب مورد نیاز واحدهای تولیدی استان سمنان و راهکارهای تامین آب، بیان کرد: ابتدا باید گفت در صورتی که تمام واحدهای صنعتی و تولیدی به بهره برداری رسیده و مشغول به کار شوند، نیاز آبی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان یک هزار و ۱۰۰ لیتر بر ثانیه خواهد بود.

وی با بیان اینکه شرکت شهرک صنعتی‌های استان سمنان ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در حال بهره برداری دارد، افزود: تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰۰ لیتر بر ثانیه تامین آب در حوزه شهرک ها و نواحی صنعتی استان سمنان داشتیم اما در هشت ماهه نخست سال جاری ۱۴۵ لیتر بر ثانیه به منابع آبی مورد نیاز شهرک‌های صنعتی استان افزوده شده است.

نیاز آبی صنایع استان سمنان

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه وضعیت آبی شهرک ها و نواحی صنعتی استان در سال‌جاری بهبود پیدا کرده است، تاکید داشت: حدود ۵۵۰ لیتر بر ثانیه دیگر آب نیاز داریم تا بتوانیم تمام نیاز صنعت استان سمنان را برطرف کنیم.

شرکت شهرک صنعتی های استان سمنان ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی دارد

باقری با بیان اینکه برای تامین کسری آب، اولویت ما پروژه های تامین آب پایدار است، گفت: از تمام ظرفیت های آبی در استان سمنان به خصوص تخصیص آب های سطحی نیز بهره خواهیم گرفت تا بتوانیم بخشی از نیاز آب صنعت استان را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه تخصیص آب چاه و خرید آب از طرق مختلف در زمره دیگر راهکارهای تامین آب مورد نیاز شهرک های صنعتی استان سمنان است، افزود: راهکار جدیدی که از طریق وزارت نیرو برای تامین آب واحد ها و شهرک های صنعتی استان سمنان اندیشیده شده، استفاده از پساب شهری است که در تمام شهرستان های استان به صورت جدی پیگیری و دنبال می شود.

پیگیری تامین آب مورد نیاز صنعت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به اینکه نشست هایی برای تامین آب از پساب در شهرستان‌های هشت گانه استان برگزار شده است، ابراز کرد: در دامغان این طرح در مراحل نهایی خود، یعنی عقد قرارداد با آبفا قرار دارد و امیدواریم که به زودی بتوانیم تامین آب از پساب خانگی شهری دامغان برای صنایع را شاهد باشیم.

باقری با بیان اینکه در شهرستان سمنان نیز خط انتقال و تکمیل طرح تصفیه خانه در دست پیگیری است، افزود: با توجه به کش و قوس هایی که طرح پساب شهر سمنان داشت و در سالیان سال اجرای طرح پساب با تاخیر روبرو شد، امیدواریم بتوانیم شاهد بهره برداری از این طرح باشیم اما نکته اساسی که باید مد نظر قرار داد این است که آمادگی کامل وجود دارد که تمام پساب تولیدی آب استان سمنان برای واحد های صنعتی خریداری شود.

تخصیص آب چاه و خرید آب از طرق مختلف در زمره دیگر راهکارهای تامین آب مورد نیاز شهرک های صنعتی استان سمنان است

وی با بیان اینکه شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان تمام آب تولیدی تصفیه‌خانه‌های استان از طریق پساب فاضلاب را خریداری خواهد کرد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، گفت: سیاست کلی ما ایجاد تصفیه‌خانه‌های صنعتی و باز چرخانی آب برای تامین آب مورد نیاز واحد های صنعتی و افزایش سهم صنعت از منابع آبی استان سمنان است.

رصد و کنترل پر مصرف‌ها

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان با اشاره به صنایع آب بر که عمدتاً از دیرباز هم در استان مشغول به فعالیت هستند، تاکید کرد: راهکار پساب برای تمام استان سمنان دنبال می شود اما در کنار آن، رصد و کنترل صنایع آب بر نیز در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم مدیریت مصرف را نیز داشته باشیم.

باقری با بیان اینکه مدیریت مصرف و صرفه جویی در کنار راهکارهای کاهش مصرف آب در این نوع واحدها دنبال می‌شود، بیان داشت: از دیگر توصیه های ما به واحدهای آب بر صنعتی مستقر در استان سمنان این است که از تصفیه خانه های داخلی استفاده کنند تا بتوانند آب را بازچرخانی کنند و بتوانند خودشان از پساب تولیدی واحدشان، بهره گیری کنند تا بخشی از آب مورد نیاز واحد ها تامین شود.

کد خبر: ۱۹۳٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha