۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
حوادث طبیعی ۴۰۰۰ میلیارد ریال به مازندران خسارت زد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران:

حوادث طبیعی ۴۰۰۰ میلیارد ریال به مازندران خسارت زد

ساری - مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: امسال حوادث طبیعی حدود چهار هزار میلیارد ریال خسارت روی دست استان گذاشته است.

علی اصغر احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مجموع حوادث طبیعی شامل، سیل، بارندگی، رانش و دیگر حوادث طبیعی از ماه اسفند تاکنون حدود چهار هزار میلیارد ریال به حوزه های مختلف در استان خسارت وارد کرده است.

وی افزود: این حوادث طبیعی شامل، بارندگی، رانش های گلندرود، نور، سوادکوه و غیره بوده که به حوزه های مختلف از جمله کشاورزی، مسکن و زیرساخت ها ۳۹۱ میلیارد تومان خسارت زده است.

وی با اشاره به اینکه برای جبران خسارت ها در بخش مسکن، کشاورزی و زیرساخت ها تسهیلات و اعتبارات بلاعوض داده شده است، افزود: به عنوان نمونه در حوزه کشاورزی ۸۵ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض پرداخت شده است.

احمدی با بیان اینکه میزان خسارت های ناشی از رانش زمین در استان رو به افزایش است، افزود: متاسفانه شاهد تغییر حوادث از سیل به سمت رانش زمین در استان هستیم و شمار رانش ها در استان افزایش یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران، این خسارت ها را ناشی از دخالت انسان و تخریب طبیعت، قطع درختان، فرسایش خاک و غیره برشمرد و گفت: در جلسه مدیریت بحران مقرر شد یک اعتبارات پژوهشی برای انجام تحقیقات در این بخش هزینه و صرف شود.

کد خبر: ۱۹٬۳۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha