۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره تحریم‌های بیشتر علیه روسیه و ایران مذاکره می‌کنند

وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره تحریم‌های بیشتر علیه روسیه و ایران مذاکره می‌کنند

گفته می‌شود مجارستان به یکی از موانع اتحادیه اروپا برای تصویب تحریم‌های جدید بر ضد روسیه بدل شده است.

به گزارش بازار، رویترز گزارش داده که وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه می‌کوشند بر سر تحریم‌های بیشتر علیه روسیه و ایران و یک کمک نظامی دو میلیارد یورویی جدید به اوکراین توافق کنند.

اما مشخص نیست آیا مجارستان با این تصمیمات مخالفت خواهد کرد یا خیر؛ کشوری که دیپلمات‌های غربی آن را به «باج‌خواهی» متهم کرده‌اند.

یک دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا با اشاره به حق وتوی مجارستان به خبرنگاران گفت به طور اصولی در این خصوص توافق وجود دارد، اما در عین حال مشکلاتی نیز در این میان مشاهده می‌شود.

وی مدعی شد: «این یک نوع باج‌خواهی دیپلماتیک است که البته ترجیح می‌دهیم آن را به این شکل تفسیر نکنیم، اما ماهیتش همین است.»

وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره نهمین بسته تحریمی علیه روسیه گفت‌وگو خواهند کرد که بر اساس آن دویست فرد و نهاد دیگر به فهرست تحریم‌های این اتحادیه اضافه خواهند شد.

آنها همچنین درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه مقامات و سازمان‌های ایرانی با ادعای نقض حقوق بشر و فروش پهپادهای نظامی به روسیه گفت‌وگو خواهند کرد.

در روزهای اخیر وزارت خارجه فرانسه اعلام کرده بود اتحادیه اروپا در حال توافق بر سر بسته جدید تحریم‌ها علیه ایران است.

به گفته دیپلمات‌های غربی، بسته تحریمی جدید ۲۱ فرد و یک نهاد ایران را هدف قرار می‌دهد و شامل ۱۰ پیشنهاد تحریمی درباره موضوع ارسال پهپادها به روسیه برای به‌کارگیری در جنگ علیه اوکراین است.

اتحادیه اروپا از ماه اکتبر تاکنون دو دور تحریم‌های حقوق بشری و مرتبط با اوکراین علیه افراد و نهادهای ایران وضع کرده است.

این در حالی است که ایران می‌گوید پیش از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین تعداد محدودی پهپاد به مسکو ارسال کرده بود و آنها در منازعه اوکراین مورد استفاده قرار نگرفته اند.

کد خبر: ۱۹۳٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha