۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹
وزارت نیرو متولی تصفیه پساب‌ها و آب خاکستری برای بخش کشاورزی است

وزارت نیرو متولی تصفیه پساب‌ها و آب خاکستری برای بخش کشاورزی است

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی استفاده از پساب‌ها و آب خاکستری در بخش کشاورزی را نیازمند اقدام وزارت نیرو و دستگاه‌های ذی‌ربط برای تصفیه آب برشمرد.

به گزارش بازار، فریبرز عباسی در گفت‌وگویی درباره طرح استفاده از پساب‌ها و آب خاکستری در بخش کشاورزی افزود: طبق قانون، مصرف پساب‌ها و آب خاکستری تسویه نشده در بخش کشاورزی دارای محدودیت و ممنوعیت است و نباید واقعاً برای هر محصولی استفاده شود.

وی تصریح کرد: بخش کشاورزی مصرف‌کننده آب و وزارت نیرو متولی تامین و توزیع آن است، بنابراین وزارت جهاد کشاورزی مسئول این بخش نیست.

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: در صورتی که وزارت نیرو و دستگاه‌های متولی نسبت به تصفیه پساب‌ها و آب خاکستری اقدام کنند دیگر پساب‌های تصفیه نشده و غیراستاندارد در طبیعت و رودخانه‌ها رها نمی‌شود تا در برخی مناطق از آنها استفاده شود.

وی اضافه کرد: اکنون با توجه به شرایط کم‌آبی و محدودیت منابع آبی بخش کشاورزی نیازمند آب سالم و تصفیه شده است که می‌توان از پساب‌ها و آب خاکستری تصفیه شده بهره‌مند شد.

بنابر این گزارش، آب خاکستری به فاضلاب تولیدی خانگی از ظرف‌شویی یا دست‌شویی، حمام، ماشین لباسشویی و آشپزخانه‌ها تعلق می‌گیرد. در طبقه‌بندی آب‌های خاکستری فاضلاب ناشی از حمام و دست‌شویی‌ها را آب خاکستری روشن و فاضلابی که از آشپزخانه و ماشین لباسشویی‌ها را آب خاکستری تیره می‌نامند.

آب خاکستری که به آن آب بازیافتی هم گفته می‌شود نیز دربرگیرنده تمام جریان‌ها به استثنای فاضلاب خروجی از سرویس‌های بهداشتی است که آب بازیابی آن در بسیاری از مصارف روزانه نظیر آبیاری فضاهای سبز، سیفون توالت و ساختمان‌هایی که به رطوبت نیاز دارند مثل گلخانه‌ها برای مصرف مجدد استفاده می‌شود.

کد خبر: ۱۹۳٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha