۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
پیش‌بینی اصلاح و احیای ۱۰۱ هزار هکتار اراضی مرتعی کشور

پیش‌بینی اصلاح و احیای ۱۰۱ هزار هکتار اراضی مرتعی کشور

۱۰۱ هزار هکتار اجرای برنامه تقویت پوشش گیاهی، احیا و اصلاح مراتع در سال جاری پیش‌بینی شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، ترحم بهزاد مدیرکل دفتر امور مرتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ضمن بیان این مطلب افزود: برنامه ۱۰۱ هزار هکتاری تقویت پوشش گیاهی، احیا و اصلاح مراتع شامل کشت ۵۰ هزار هکتار گیاهان دارویی، ۳۹ هزار هکتار عملیات بیولوژیک و ۱۲ هزار هکتار عملیات بیومکانیک در عرصه‌های مرتعی می‌شود.

بهزاد اظهار داشت: برای بذرپاشی و تقویت پوشش گیاهی مراتع کشور حدود ۴۴۰ تن بذر در سال جاری نیاز داریم که تامین شده است و استان‌ها منتظر بارندگی هستند تا رطوبت لازم در عرصه‌های مرتعی برای بذرپاشی ایجاد شود.

وی ادامه داد: برای تقویت پوشش گیاهی مرتع، مدیریت چرا و قرق نیز اجرا می‌شود و در این راستا زمان ورود و خروج دام به مراتع و تعداد دامی که باید بر اساس مواد مندرج در پروانه چرا رعایت شود را پیگیری می‌کنیم.

بهزاد درباره تولید بذور مرتعی نیز پیش‌بینی کرد؛ امسال نزدیک به ۱۰۰ تن بذر مرتعی از حدود ۷۰ گونه توسط ایستگاه‌های تولید بذور مرتعی تولید ‌شود.

وی با بیان این که در حال حاضر ۲۲ ایستگاه تولید بذور مرتعی در ۱۷ استان کشور داریم، گفت: از این ۲۲ ایستگاه هفت ایستگاه در استان‌هایی همچون گلستان، همدان، کردستان و نوشهر اهاله مدیریت شده است.

مدیر کل دفتر امور مرتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: در برنامه امسال اهاله مدیریت در شش ایستگاه تولید بذور مرتعی در استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، لرستان، فارس و اردبیل تصویب شده که تا پایان سال جاری محقق می‌شود.

کد خبر: ۱۹۳٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha