۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴
بی نیازی از واردات ۳ نوع کود اساسی در بخش کشاورزی

بی نیازی از واردات ۳ نوع کود اساسی در بخش کشاورزی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد گفت: کشور از واردات سه نوع کود مهم در بخش کشاورزی به واسطه تولید آن در این استان، بی نیاز شد.

به گزارش بازار، محمدحسن زارعیان، از تولید سه نوع کود مهم و اساسی در بخش کشاورزی توسط سه تولید کننده در استان یزد خبر داد.

بی نیازی از واردات ۳ نوع کود اساسی در بخش کشاورزیزارعیان افزود: با توجه به نیاز گسترده کشور و کشاورزان به کودهای پتاسه، فسفاته و کاهش نیاز به واردات این کودها، تولیدکنندگانی در استان یزد اقدام به تولید کودهای سولفات پتاسیم پودری، سوپرفسفات تریپل و فسفاته ۱۳ درصد کردند.

وی اضافه کرد: این کودها طی قراردادی با شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بهترین کیفیت به دست کشاورزان در نقاط مختلف کشور می‌رسد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد، ادامه داد: این کودها در قرارداد مشخصی توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خریداری می‌شود و به صورت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

زارعیان عنوان کرد: طی یک سال گذشته تاکنون، ۱۵۰۰ تن سولفات پتاسیم پودری، ۲۰ هزار تن سوپرفسفات تریپل و ۲۵ هزار تن فسفاته ۱۳ درصد توسط شرکت‌های تولیدی در یزد تولید و در اختیار کشاورزان سراسر کشور قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با ابلاغ دستورالعمل کشت قراردادی گندم آبی و توزیع کودهای یارانه‌ای پتاسه و فسفاته به کشاورزان، سالی پر محصول پیش رو خواهیم داشت.

کد خبر: ۱۹۳٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha