۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵
افزایش مهارت‌آموزی یکی از محورهای اصلی توسعه کشور است
رییس سازمان فنی و حرفه‌ای:

افزایش مهارت‌آموزی یکی از محورهای اصلی توسعه کشور است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: یکی از محورهای اصلی و ارکان سه‌گانه توسعه کشور افزایش مهارت‌آموزی است که این امر کار این سازمان پیگیری می‌شود.

به گزارش بازار، غلامحسین حسینی نیا در دومین جشنواره ملی پژوهش‌های مهارت‌محور اظهار داشت: اکنون سازمان فنی و حرفه‌ای، مهم‌ترین سازمان توسعه‌ای کشور است که روند توسعه کشور را رقم بزند.

وی تأکید کرد: نقشه راه کشورهای توسعه‌یافته یا درحال‌توسعه، بر سه مفهوم start up، skill up و scale up بنا شده است و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در حلقه میانی قرار دارد تا آموزش‌ها را به بخش صنعت گره بزند.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: حرفه‌آموزی نقش مهمی در اتصال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار دارد.

وی با اشاره به نقش پژوهش در زمینه دیپلماسی مهارت گفت: باید پژوهش‌های بین‌المللی در این زمینه انجام داد و از این ظرفیت در عرصه جهانی بهره برد.

حسینی نیا عنوان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای یک سازمان یادگیرنده و پژوهش‌محور است که کارآموزان را تربیت و آماده ورود به بازار کار می‌کند.

وی همچنین از ارتقای فصلنامه مهارت‌آموزی به فصل نامه رساله‌های علمی و پژوهشی خبر داد و گفت: این امر دستاورد خوبی است و برای دانشجویان انگیزه ایجاد می‌کند.

کد خبر: ۱۹۳٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha