۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
نمایشگاه تخصصی ایران و برزیل برگزار می شود
در خرداد ماه سال ۱۴۰۲؛

نمایشگاه تخصصی ایران و برزیل برگزار می شود

زنجان- رئیس اتاق بازرگانی ایران و برزیل گفت: نمایشگاه تخصصی ایران و برزیل که به صورت بین‌المللی در خردادماه سال آینده برگزار خواهد شد، فرصت خوبی برای شناساندن کالاهای ایرانی به تجار است.

به گزارش خبرنگار بازار، سید فخرالدین عامریان شامگاه یکشنبه در نشست با فعالان اقتصادی زنجان گفت: در این برهه مشکلات اقتصادی ایجاد دفتر تجاری ایران _ برزیل به طور مشترک به افزایش تجارت این دو کشور کمک حال خوبی خواهد بود.

وی بیان داشت: امیدوارم اتاق مشترک ایران _ برزیل و اتاق بازرگانی زنجان با تفاهم‌نامه‌ای که امروز امضا کردند از این به بعد در جهت توسعه تجارت تلاش کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و برزیل گفت: ۳۸۸ معدن فعال در زنجان فرصت سرمایه‌گذاری خوبی است و ماشین‌آلات حفاری و … تولید برزیل عملکرد بهتری از ماشین‌آلات ترکیه‌ای دارند و همین موضوع می‌تواند معدن‌کاران استان را برای واردات ماشین‌آلات ترغیب کند.

عامریان تاکید کرد: حدود پنج سال از افتتاح اتاق بازرگانی ایران _ برزیل در تهران می‌گذرد و خوشبختانه از زمانی که اتاق تاسیس شده صادرات محصولات ایرانی بیش از دو برابر شده و عمده واردات ما از برزیل فرآورده دامی و گوشتی است و تجار ایران در حوزه صادرات فرش، صنایع‌دستی، کشمش، خشکبار که بیشتر پسته است.

وی به صادرات حدود ۱.۵ میلیارد دلاری صنایع پتروشیمی (اوره) اشاره کرد و افزود: امیدواریم سال جدید صادرات غیررسمی ما به‌خصوص در کالاهای جدید افزایش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و برزیل گفت: ظرفیت واردات چاقو در کشتارگاه‌های برزیل فرصت مناسبی برای زنجانی‌ها است و برخی کالاها در برزیل فرصت زیادی برای ارزآوری ایجاد می‌کند که چاقو و فرش از این کالاها هستند.

عامریان به صادرات یک میلیون و دویست تنی اوره اشاره کرد و بیان داشت: کشور ما تا الان هیچ اقدامی برای صادرات میوه نداشته است که اتاق ایران و برزیل با همکاری وزارت کشاورزی تفاهم‌نامه‌هایی امضا کرده‌اند و مقرر شده میوه کیوی، سیب درختی و انار به برزیل صادرات شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه تخصصی در خردادماه سال آینده در این کشور به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد، افزود: این نمایشگاه فرصت خوبی برای شناساندن کالاهای ایرانی به تجار و مردم برزیل است.

کد خبر: ۱۹۳٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha