۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
کاهش ۲۲ درصدی ضایعات سیب زمینی در استان همدان
مدیر صنایع تبدیلی جهادکشاورزی همدان خبر داد:

کاهش ۲۲ درصدی ضایعات سیب زمینی در استان همدان

همدان - مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ضایعات محصول سیب زمینی در استان همدان از ۲۵ درصد به کمتر از سه درصد کاهش یافته است.

به گزارش بازار؛ حسن محمدی اظهار کرد: با ایجاد سردخانه و ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی ضایعات محصولات سیب زمینی از ۲۵ درصد به کمتر از سه درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه همدان به عنوان بارانداز محصولات کشاورزی کشور معرفی شده است، افزود: در حال حاضر ۹۲ فقره پروانه بهره‌برداری ساخت سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی با ظرفیت ۲۴۰ تن و اشتغال ۹۲۴ نفر صادر شده است.

مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: شهرستان بهار با ۵۸ فقره و با ظرفیت ۱۴۸ هزار تن بیشترین سردخانه دارای پروانه بهره‌برداری را در استان دارد.

وی افزود: شهرستان همدان با سه فقره و ظرفیت سه هزار و ۳۵۰ تن، رزن با ۱۰ فقره و ظرفیت ۴۱ هزار و ۲۰۰ تن، نهاوند با چهار فقره و ظرفیت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن، اسدآباد با دو فقره و ظرفیت چهارهزار و ۵۰۰ تن، کبودراهنگ با دو فقره و ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ تن، ملایر با یک فقره و ظرفیت پنج هزار تن و درگزین با یک فقره و ظرفیت هزارتن در رده‌های بعدی قرار دارند.

محمدی با بیان اینکه در مجموع حدود یک هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان برای احداث این ۹۲ واحد هزینه شده است، تصریح کرد: ۶۶ سردخانه با ظرفیت ۲۶۸ هزار تن در حال احداث است.

کد خبر: ۱۹۳٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha