۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
آغاز ثبت نام برندگان قرعه‌کشی طرح جایگزینی خودروهای فرسوده
ایران خودرو اعلام کرد

آغاز ثبت نام برندگان قرعه‌کشی طرح جایگزینی خودروهای فرسوده

در راستای تحقق برنامه‌های دولت و اجرای مفاد بند ف تبصره هفت بودجه سال ۱۴۰۱، شرکت ایران‌خودرو اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده را پس از ۱۰ سال توقف امسال از سر گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از ایران خودرو، با توجه به آغاز ثبت نام برندگان مرحله اول قرعه‌کشی طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در ایران‌خودرو و بر اساس قانون، اسامی ثبت نام‌کنندگان واجد شرایط باید به تایید ستاد مدیریت حمل‌ و نقل و سوخت رسیده و پس از انجام فرآیند اسقاط خودروی فرسوده برندگان واجد شرایط و تنظیم اقرارنامه در مراکز اسقاط، لازم است اسقاط خودروی فرسوده به تایید راهور برسد و شرکت ایران خودرو نقشی در فرآیند اسقاط ندارد.

ایران خودرو در جهت افزایش سطح رفاه اجتماعی، در مدت ۱۷ سال اجرای طرح نوسازی خودروهای فرسوده شامل خودروهای شخصی، تاکسی و وانت، حدود ۶۵۰ هزار دستگاه خودروی فرسوده را نوسازی کرده که دستاوردهای حاصل از اجرای این طرح، علاوه بر کاهش و بهینه سازی مصرف سوخت، عامل کاهش آلاینده‌های زیست محیطی ناشی از تردد خودروهای فرسوده و معیوب بوده است.

با توجه به زمان‌بر بودن فرآیند اسقاط خودروهای فرسوده و دریافت تاییدیه فراجا، با هماهنگی های صورت گرفته، فرصت دوماهه ثبت‌نام برندگان مرحله اول قرعه کشی طرح جایگزینی خودروهای فرسوده به مدت یک ماه دیگر تمدید شده و امکان واریز وجه پس از اعلام تایید فراجا توسط ستاد حمل و نقل و سوخت و ارسال پیامک از سوی شرکت ایران خودرو برای برندگان قرعه کشی فراهم خواهد شد.

ایران خودرو طی مدت سه ماه از شروع طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، حدود ۱۵ هزار متقاضی را برای اسقاط خودروی فرسوده و انجام فرایند اسقاط به مراکز اسقاط مجاز ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت معرفی کرده، اما این شرکت نقشی در انجام فرایند اسقاط ندارد.

شایان ذکر است، گروه صنعتی ایران خودرو در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی خود و با هدف نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری کشور، در مهرماه ۱۴۰۱ نسبت به امضای قرارداد فروش و تحویل دو هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی «سورن پلاس بنزینی» با اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری کرایه بین شهری کشور، اقدام کرده است. همچنین قرارداد واگذاری ۱۰هزار دستگاه خودروی تاکسی «سورن پلاس دوگانه سوز» با اتحادیه تاکسی‌رانی های شهری کل کشور برای نوسازی خودروهای فرسوده تاکسی منعقد شده است.

کد خبر: ۱۹۳٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha