۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
وجود شدیدترین نوع فرسایش خاک در سیستان و بلوچستان| پیگیر اعتبار لازم هستیم
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

وجود شدیدترین نوع فرسایش خاک در سیستان و بلوچستان| پیگیر اعتبار لازم هستیم

زاهدان- رمرودی، مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، گفت: شدیدترین نوع فرسایش خاک از نوع خندقی در جنوب سیستان و بلوچستان وجود دارد.

حسینعلی رمرودی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: خاک نقش موثری در امنیت غذایی دارد و فرسایش و تخریب آن، آسیب های خطرناک زیست محیطی را در بر دارد که امنیت غذایی را به خطر می اندازد.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، گفت: از آنجاییکه شدید ترین نوع فرسایش خاک در جنوب سیستان و بلوچستان وجود دارد، انتطار می رود مسئولان اعتبار لازم را برای طرحهای صیانت از خاک اختصاص دهند.

رمرودی افزود: امیدواریم با تزریق اعتبار شاهد تقویت و افزایش راندمان خاک در منطقه باشیم و مشارکتهای مردمی نیز در صیانت از خاک افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: برای عبور ازچالش فوق، نیاز به توجه و هم افزایی سازمانهای دولتی برای مدیریت خاک نیز داریم، تا بتوانیم اقدامات موثری را در این زمینه عملیاتی کنیم.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده در استان برای صیانت از خاک، گفت: برای اولین بار در کشور زنگ خاک را در استان نهادینه کردیم و رتبه اول کشور برای ارج نهادن روز جهانی خاک به این استان اختصاص دارد همچنین اولین همیاران خاک کشور نیز در استان فعالیت دارند.

کد خبر: ۱۹۳٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha