۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
اشتغال زایی با تولید ظروف تزئینی سرامیکی| سرامیک فردوس در بازار شهرهای بزرگ
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

اشتغال زایی با تولید ظروف تزئینی سرامیکی| سرامیک فردوس در بازار شهرهای بزرگ

بیرجند- هنرمند سرامیک ساز فردوس با اشاره به اینکه از این هنر خود برای اشتغال زایی و کارآفرینی بهره برده است، گفت:محصولات ما در شهرهایی چون مشهد، تهران و اصفهان نیز مشتری دارد.

بازار، گروه استان ها: رشته های صنایع دستی در خراسان جنوبی متنوع است. از توبافی تا تراش سنگ های قیمتی، از پخل بافی تا چرم در این استان رونق دارد.

یکی از صنایع دستی گه این روزها در بسیاری از شهرستان های خراسان جنوبی رونق گرفته است، تولید ظروف سرامیکی است که طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

در این رشته صنایع دستی، ذوق و سلیقه به کمک همت و تلاش جوانان هنرمندآمده است تا با تولید این ظروف سرامیکی، شهروندان زیبایی های اصیل را به خانه های خود ببرند.

اگر پای سخن این هنرمندان بنشینیم به ما خواهند گفت که مسیر موفقیت و کارآفرینی را چگونه طی کرده اند و در حل حاضر چگونه با امید به آینده نگاه نگاه می کنند.

اقبال مردم از ظروف سرامیکی

سید علی سیدی یکی از این جوانان هنرمند فعال در رشته سرامیک است که در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: چند سال است که در باغستان شهرستان فردوس کسب و کار کوچکی را راه انداخته ام.

این هنرمند فردوسی با اشاره به اینکه ساخت انواع ظروف سرامیکی را در دست داریم، بیان کرد: استفاده از این ظروف مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است.

سیدی در زمینه حمایت هایی که در حوزه صنایع دستی و به ویژه سرامیک از سوی نهادی های ذی ربط می شود، گفت: من یک بار تسهیلات گرفته ام و در این زمینه تا حدودی حمایت شده است.

نمایشگاه های صنایع دستی کمک کار فروش محصول

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که در حوزه بازار فروش به ما کمک می کند، شرکت در نمایشگاه های مختلف صنایع دستی است.

این هنرمند سرامیک ساز فردوسی افزود: در نمایشگاه های صنایع دستی تولید کنندگان مخاطب و مشتری خود را می شناسند و با نیاز او آشنا می شوند.

سیدی اظهار کرد: در باغستان شهرستان فردوس بازارچه صنایع دستی وجود ندارد و ما بیشتر تولیدات خود را به فروشگاه های شهرستان های مختلف ارسال می کنیم.

سرامیک فردوس در سایر استان ها مشتری دارد

وی بیان کرد: مشهد، تهران، اصفهان و... از جمله بازارهای هدف سرامیک خراسان جنوبی و به ویژه شهرستان فردوس است.

این هنرمند سرامیک ساز فردوسی یادآور شد: یکی از تقاضاهای ما این است که برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی در شهرهای مختلف را زودتر به ما اطلاع دهند تا بتوانیم به موقع در آن مشارکت کنیم.

سیدی با تأکید بر اینکه مسئولان ذی ربط باید پیگیر کار بازاریابی در حیطه صنایع دستی باشند، گفت: تنها در این صورت است که می توانیم شاهد رونق گرفتن کار صنایع دستی باشیم.

وی در زمینه چرایی ورودش در زمینه سرامیک بیان کرد: از آنجایی که بسیاری از اعضای خانواده ما در این رشته فعالیت داشتند من نیز علاقمند به این رشته صنایع دستی شدم.

شروع به کار با سرمایه ۵۰ میلیونی

این هنرمند سرامیک ساز گفت: اینکه با چه میزان سرمایه می توان وارد این رشته از صنایع دستی شد بسته به خود فرد دارد.

سیدی با اشاره به اینکه گاهی با چند میلیون نیز می توان در این رشته به موقیت رسید، اظهار کرد: من با ۵۰- ۶۰ میلیون در این رشته صنایع دستی ورود پیدا کردم.

وی یادآور شد: به جوانان علاقمند توصیه می کنم از ورود به مقوله کارافرینی هیچ هراسی نداشته باشد و با توکل به خدا در این مسیر قدم بردارند.

کد خبر: ۱۹۳٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha