۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۴
قم باید صادر کننده پوشاک اسلامی باشد
امام جمعه قم:

قم باید صادر کننده پوشاک اسلامی باشد

قم- آیت الله سعیدی، تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه قم باید صادر کننده پوشاک اسلامی به سایر نقاط کشور و حتی جهان اسلام باشد، گفت: سوغات قم در صنایع باید متناسب با این شهر باشد.

به گزارش بازار، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار اکبر ابدالی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها برای عمل به وظیفه از هیچ تلاشی دریغ نکردند، اظهار کرد: این سیره و رفتار حضرت زهرا سلام الله علیها و اهل بیت علیهم السلام برای ما درس آموز است و باید از آن الگو بگیریم.

وی با بیان اینکه وظیفه همه ما است که بار از دوش دولت و رئیس جمهور برداریم و برای دولت هزینه درست نکنیم، گفت: رئیس جمهور ما تلاش بی وقفه‌ای دارد و همه مدیران و مسئولان هم باید از رئیس جمهور الگوبرداری کنند و عافیت طلبی را کنار بگذارند تا کارها خوب پیش برود.

امام جمعه قم با بیان اینکه اساس نگاه مسئولان باید خدمت به مردم باشد، گفت: شهر مقدس قم ویژگی‌هایی دارد که سایر شهرها ندارند، این شهر حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، مسجد مقدس جمکران و مدیریت حوزه‌های علمیه را در خود جای داده و خاستگاه انقلاب است بنابراین خدمت به مردم این شهر مقدس باید با نگاه به فرهنگ این شهر خاص باشد.

وی با تأکید بر اینکه قم باید صادر کننده پوشاک اسلامی به سایر نقاط کشور و حتی جهان اسلام باشد، گفت: سوغات قم اگر در خوردنی‌ها سوهان و در امور معنوی زیارت حرم بانوی کرامت و حضور در مسجد مقدس جمکران است در صنایع هم باید چیزی باشد که متناسب این شهر باشد و اقداماتی در این راستا در حال انجام است.

سعیدی با بیان اینکه همه کارهای ما باید پیوست فرهنگی داشته باشد، افزود: اگر می‌خواهید ریل عوض کنید باید ابعاد اجتماعی آن هم در نظر گرفته شود و مردم توجیه شوند تا کارها سالم و ریشه‌ای انجام شود و تداوم داشته باشد.


جهت‌گیری صنایع در قم باید اصلاح شود

اکبر ابدالی، رئیس سازمان صمت استان قم نیز در این دیدار با بیان اینکه جهت‌گیری کلی دولت با گذشته متفاوت شده و آثار و برکات آن در کلان اقتصاد کشور خود را نشان می دهد، اظهار کرد: آمار صادرات استان قم در ۸ ماهه امسال ۳۴ درصد افزایش داشته و سال قبل هم نسبت به سال قبل تر نزدیک به ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ما در حوزه صنعت کمبود سرمایه گذار نداریم، افزود: تحریم ها آسیب های زیادی به کشور زده ولی یکی از برکات تحریم ها این بود که تولید را در کل کشور و در استان قم بالا برده و بسیاری از محصولات و قطعاتی که وارد می شد امروز تولید می شود.

مدیرکل سازمان صمت استان قم با بیان اینکه در حوزه بازار هم بعد از شوک طرح مردمی سازی یارانه ها بازار به ثبات نسبی رسیده است، گفت: به اعتقاد ما توسعه قم که صنعت هم بخشی از این توسعه است متناسب با ظرفیت های فرهنگی، جغرافیایی و بومی قم نبوده است و به سمت صنایعی رفتیم که آب بر و آلاینده بوده ولی از صنعت پوشاک اسلامی غافل بوده ایم.

وی با بیان اینکه باید جهت گیری صنایع در قم را اصلاح کنیم، افزود: ما در استان قم ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی داریم که بخشی از این صنایع به خاطر توسعه قم نبوده بلکه برای توسعه تهران بوده بنابراین از این پس باید از صنایع دانش بنیان، با تکنولوژی بالا و کم آب بر در این استان استفاده شود.

ابدالی با بیان اینکه در گذشته قم مقصد مهاجرت متدینین و افراد مذهبی بوده ولی امروز به خاطر صنایع مختلف مقصد مهاجرت نیروی کار از اقصی نقاط کشور شده است، گفت: سازمان صمت به تنهایی نمی تواند این ریل را عوض کند بلکه هر مسئولی که در قم مسئولیت می پذیرد باید نگاه فرهنگی داشته باشد به ویژه مسئولان بخش اقتصادی و صنعت.

وی همچنین در رابطه با حوزه بازرسی بازار در استان قم گفت: ما حدود ۵۰ هزار واحد صنفی و ۲۳۰۰ واحد صنعتی در قم داریم ولی مجموعه بازرسی ما حدود ۳۰ نفر هستند که باید با افزایش نیروهای بازرسی این خلأ را جبران کنیم.

کد خبر: ۱۹۳٬۱۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha