۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
اختصاص بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال برای تامین قیر در استان اصفهان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

اختصاص بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال برای تامین قیر در استان اصفهان

اصفهان - قاری قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین قیر در سطح استان اصفهان اختصاص داده شده است.

علیرضا قاری قرآن در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به وجود بافت های فرسوده در برخی از شهرهای استان اصفهان اظهار داشت: بیش از ۱۴ هزار هکتار از اراضی شهری استان اصفهان در بافت فرسوده قرار دارد.

وی با بیان اینکه سیاست های خاصی برای بافت های فرسوده شهری در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: در بیش از ۱۱ هزار هکتار از بافت فرسوده به جز بافت تاریخی این سیاست ها امکان پذیر است.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: در سطح استان اصفهان بیش از هفت هزار و ۳۰۰ هکتار بافت فرسوده، بیش از سه هزار و ۷۰۰ هکتار بافت سکونتگاه غیررسمی و حدود سه هزار هکتار بافت تاریخی شناسایی شده است.

اجرای ۱۵ طرح فعال بازآفرینی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۱۵ طرح فعال بازآفرینی در سطح استان در بافت فرسوده و تاریخی در حال اجرا است، گفت: برای این طرح ها اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

قاری قرآن با اشاره به اینکه عمده این بافت ها در شهرهای اصفهان، کاشان، آران و بیدگل، گلپایگان، شهرضا، نجف آباد و سمیرم است، خاطرنشان کرد: بافت های حاشیه ای و سکونتگاه های غیررسمی استان اصفهان شامل ۵۲ محله است.

وی با اشاره به اینکه جمعیتی معادل ۴۵۰ هزار نفر در این بافت ها در سطح استان اصفهان زندگی می کنند، گفت: طرح های عمرانی و بازآفرینی در این بافت ها شامل احداث مسجد و مدرسه، روکش آسفالت، احداث سرای محله و غیره است.

تامین قیر از مهمترین مشکلات شهری در سطح استان اصفهان

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اصفهان یکی از مهمترین مشکلات شهری در سطح استان اصفهان را تامین قیر دانست و افزود: در سال گذشته برای تامین قیر در سطح استان اصفهان بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

وی اظهار داشت: این میزان قیر بر اساس نیازهای شهرهای استان به صورت عادلانه و بین ۷۴ شهر تقسیم شده است تا در این شهرهای با اولویت بندی های ایجاد شده ابتدا کوچه های بافت های فرسوده آسفالت شود.

کد خبر: ۱۹۳٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha