۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
ظرفیت اصفهان برای افزایش صادرات به روسیه|خطوط کشتیرانی تقویت شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان مطرح کرد؛

ظرفیت اصفهان برای افزایش صادرات به روسیه|خطوط کشتیرانی تقویت شود

اصفهان - مرادمند، رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: اصلاح شبکه لجستیک و حمل و نقل با توسعه خطوط کشتیرانی و بهره‌گیری از کشتی‌های مجهز به امکانات سردخانه در راستای گسترش مبادلات با روسیه موثر است.

مهرداد مرادمند در گفت وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بیشترین صادرات ایران به روسیه در بخش کشاورزی است اظهار کرد: استان اصفهان همواره از صادرکنندگان محصولات مختلف از جمله سبزیجات، صیفی‌جات، محصولات گلخانه‌ای و صنایع غذایی به روسیه بوده است و در این راستا ظرفیتهای بخش کشاورزی اصفهان از چشم مسئولان این کشورها دور نبوده است.

وی افزود: در سال گذشته میزان ۷۹۴ تن محصول کشاورزی تولیدات استان اصفهان شامل حیوانات زنده ،محصولات نباتی ،صنایع غذایی، روغن ها و اسانس ها و گلاب به ارزش چهار میلیون ۵۸۸هزار ۸۸۷دلار به روسیه صادر شده است.

گسترش مبادلات کشاورزی میان روسیه و اصفهان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه ظرفیتهای بخش کشاورزی اصفهان در سفر فعالان اقتصادی اصفهان به همراه استاندار در مسکو و سن‌پترزبورگ به خوبی معرفی شد و نیازهای بازار روسیه در بخشهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت، افزود: بخش کشاورزی دو کشور ظرفیت‌های بسیاری برای گسترش مبادلات اقتصادی دارد.

وی با اشاره به اینکه ما در بخش های مختلف کشاورزی در موضوع بسته بندی با مشکل مواجه هستیم، بیان کرد: زمینه صنایع تبدیلی و غذایی و محصولات غذایی بسته‌بندی، هنوز جای کار بسیاری برای حضور در بازار روسیه وجود دارد و به دلیل ارزش افزوده بالا و نیاز بازار روسیه، باید با عقد قراردادهای مناسب و پایدار در این بخش، به توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور کمک کرد

مرادمند ادامه داد: لازم است کشاورزان نیز محصولاتی با استانداردهای مناسب و برندی جهانی تهیه کنند و خدمات پس از فروش افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه لازم است زیرساختهای لازم برای حمل و نقل به روسیه فراهم شود، گفت: اصلاح شبکه لجستیک و حمل و نقل با توسعه خطوط کشتیرانی دریای خزر و بهره‌گیری از کشتی‌های مجهز به امکانات مورد نیاز همچون سردخانه می تواند در راستای توسعه مبادلات تجاری دو کشور کمک کننده باشد.

کد خبر: ۱۹۳٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha