۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
عدم سموم کشاورزی، مزیت رقابتی چای ایران در جهان

عدم سموم کشاورزی، مزیت رقابتی چای ایران در جهان

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به مزیت رقابتی چای ایران گفت: تاکنون هیچ آزمایشگاهی، گزارشی مبنی بر وجود سموم و فلزات سنگین را در چای ایرانی اعلام نکرده است.

به گزارش بازار، حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه مزیت رقابتی چای ایران در دیگر بازارهای جهانی، عاری بودن از سموم کشاورزی است گفت: تاکنون هیچ آزمایشگاهی، گزارشی مبنی بر وجود سموم باقی مانده و فلزات سنگین در چای ایرانی را گزارش نداده است.

جهانساز، کیفی سازی برگ سبز، برندسازی و ارائه محصول با بسته بندی‌های شکیل؛ اصلی‌ترین اقدامات برای کیفی سازی چای ایران عنوان کرد و گفت: بخشی از این کیفی سازی مربوط به برگ سبز چای است که طی چند سال اخیر به واسطه حمایت‌هایی که دولت از بحث قیمت گذاری متناسب با تورم داشته و همچنین به واسطه برداشت کیفی برگ سبز چای صورت گرفته است.

رییس سازمان چای کشور افزود: از سوی دیگر کارخانجات توانستند تجهیزات خود را به روز کنند، برندسازی کنند و همچنین محصول خود را با بسته بندی شکیل‌تر به بازار بدهند تا بازارپسندی بیشتری داشته باشد و به این ترتیب توانستند چای کیفی تری روانه بازار کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: علاوه بر این، کارخانجات چای اقدام به استفاده از دستگاه‌هایی کرده اند که ضایعات چای را جداسازی می‌کند و مانند دستگاه «کالر سورتر» که رویت رنگ چای را مناسب می‌سازد، به نحوی پیش رفته که کفه تجاری به نفع تولید داخل باشد و برای تولید کننده تولید چای کیفی صرفه داشته باشد.

کد خبر: ۱۹۳٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha