۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
کارشناسان کشاورزی باید همراه زارعان باشند
یک کشاورز گلستانی:

کارشناسان کشاورزی باید همراه زارعان باشند

گرگان- عباسی پور، کشاورز فعال در کشت گیاهان دارویی در گلستان گفت: کارشناسان و مروجین کشاورزی باید به طور مداوم با زارعان همراه باشند و آنها را از جدیدترین اطلاعات روز مطلع کنند.

اسماعیل عباسی پور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مهمترین رسالت در بخش کشاورزی سیاست گذاری و برنامه ریزی برای افزایش بهره وری است در نتیجه باید بتوانیم موضوعات مختلف مورد نیاز کشاورزان را وارد مزرعه کرد.

این کشاورز گلستانی با بیان این موضوع که توسعه گیاهان دارویی یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده در استان به شمار می‌رود، بیان کرد: اگر بخواهیم تحولی در حوزه تولیدات گیاهان دارویی صورت بگیرد باید کارشناسان از پشت میزهای خود خارج شده و به مزرعه بروند .

عباسی پور ناکارآمدی عوامل اجرایی و عدم ارتباط با کشاورز را علل عقب افتادگی در توسعه کشت گیاهان دارویی در گلستان عنوان کرد و یادآورشد: باید سرمایه گذاری در این بخش به طور مداوم ادامه داشته باشد و فقط به یک سال اول ختم نشود.

وی ادامه داد: باید حمایت بخش دولتی برای توسعه کشت گیاهان دارویی افزایش یابد تا زارعان راغب به کشت این محصولات شوند.

این فعال حوزه کشت گیاهان دارویی خاطرنشان کرد: حلقه مفقوده توسعه کشت گیاهان دارویی صنایع تبدیلی است بنابراین باید برای جلوگیری از خام فروشی محصولات گیاهان دارویی صنایع فرآوری آن را در استان ایجاد کرد.

به گفته عباسی پور، کشت گیاهان دارویی با صرفه اقتصادی و ارزآوری بالا و همچنین کم آب‌طلب بودن، راه‌ حل مناسبی برای مبارزه با بی‌آبی در کشاورزی حساب می شود.

کد خبر: ۱۹۲٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha