۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
ضرورت رشد اقتصاد دانش بنیان برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

ضرورت رشد اقتصاد دانش بنیان برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- مدیر صندوق پژوهش و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: رشد اقتصاد دانش بنیان برای توسعه استان ضروری است.  

حسین سامان پور در گفتگو با خبرنگار بازار، افزود: اقتصاد دانش بنیان بهبود و افزایش بهره وری را در قلب خود قرار داده و می تواند در چرخه اقتصادی کاهش هزینه ها را رقم بزند.

سامان پور با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان کمتر از دو درصد از صادرات کشور را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: به تبع این موضوع در استان ها نیز باید رشد عملکرد ها با نگاه حمایتی شکل بگیرد.

وی از انعقاد چند تفاهم نامه در راستای رشد فعالیت های دانش بنیان و تحقق پژوهش های کاربردی خبر داد و اظهار کرد: تفاهم نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تفاهم نامه با محوریت صندوق نوآوری و شکوفایی محقق شد.

مدیر صندوق پژوهش و فناوری استان حمایت از شرکت های دانش بنیان را از جمله اهداف این صندوق دانست و اظهار کرد: نگاه ما حمایت خروجی محور از فعالیت های پژوهشی و دانش بنیان است.

سامان پور حمایت تسهیلات نمونه ساز، حمایت های چرخه ورود به صنعت و تولید صنعتی، سرمایه در گردش و چند بخش پیگر را از هدفگذاری های انجام شده دانست و تصریح کرد: پارک علم و فناوری استان ساپورت شرکت ها را محور برنامه قرار داده و اقداماتی اجرایی شده است.

سامان پور از سرمایه گذاری ۴۹ درصدی دولتی در صندوق پژوهش و فناوری استان خبر داد و اظهار کرد: بخش خصوصی ۵۱ درصد این ظرفیت را به خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۱۹۲٬۹۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha