۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۱
اعتماد سازی با عرضه خودرو در بورس
نماینده مردم سنقر در مجلس مطرح کرد

اعتماد سازی با عرضه خودرو در بورس

نماینده مردم سنقر در مجلس گفت: می‌توان یکی از نقش‌های عرضه خودرو در بورس را اعتمادسازی دانست و به واسطه افزایش اعتماد، وضعیت بازار سرمایه نیز تغییر می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، سیدجواد حسینی کیا درباره برخی مشکلات موجود در صنعت خودرو، اعتماد سازی با عرضه خودرو در بورسگفت: اگر موضوع واردات خودرو حل شود، بخشی از مشکلات موجود در این حوزه هم رفع می‌شود و قیمت‌گذاری آن‌ها در بورس کالا با مشکلی مواجه نخواهد شد.

وی افزود: با واردات، خودروسازان به سمت رقابت، ارتقا کیفیت و کاهش قیمت تمام شده خودرو حرکت می‌کنند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با عرضه خودرو در بورس می‌توان از خرید و فروش‌های کاذب جلوگیری کرد، عنوان کرد: عرضه خودرو در بورس چندین مزیت دارد و باعث پیشگیری از سوءاستفاده، رانت خواری و شرایط انحصاری این صنعت شده و به بحث شفافیت در قیمت‌گذاری کمک می‌کند، اما بهتر است با توجه به تقاضای بازار خودرو، عرضه‌ها در بورس کالا افزایش یابد.

حسینی کیا اظهار کرد: به طور کلی می‌توان یکی از نقش‌های عرضه خودرو در بورس را اعتمادسازی دانست و به واسطه افزایش اعتماد وضعیت بازار سرمایه نیز تغییر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بهتر است مابه التفاوت قیمت فروش خودرو در بازار آزاد و درب کارخانه با عرضه در بورس کالا به صنعت و چرخه تولید برگردد.

کد خبر: ۱۹۲٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha