۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
بهترین زمان تعویض فیلتر تصفیه هوا

بهترین زمان تعویض فیلتر تصفیه هوا

زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه هوا با توجه به نوع فیلتر ، میزان آلوده بودن هوا ، میزان استفاده از دستگاه و ... می تواند متفاوت باشد.

بازار; گروه صنعت: به منظورعملکرد بهتر هر دستگاه تصفیه هوا باید فیلترهای آن در زمان معینی تعویض شوند. ممکن است کاربران این دستگاه ، زمان دقیق تعویض فیلترهای آن را ندانند. به همین علت توضیحات مختصر و مفیدی در این ارتباط به شما ارائه می دهیم.

دستگاه تصفیه هوا خانگی با فیلترهای ویژه خود توانایی حذف هرگونه آلاینده ای نظیر مواد آلرژی زا ، میکروب ها و باکتری ها ، گرد و غبار ، پرز فرش ، موی حیوانات و دیگر ذرات معلق در هوا را دارا می باشد. حال زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه هوا را بررسی می کنیم :

چه زمانی پیش فیلتر دستگاه تصفیه هوا را تعویض کنیم ؟

پیش فیلتر مانع از ورود ذرات و مواد بزرگ به داخل دستگاه و گرفتگی فیلترهای بعدی دستگاه می شود. پیش فیلترها معمولاً قابل تعویض نبوده و تنها به شستشو نیاز دارند. پیش فیلتر باید ماهی یکبار به خوبی شسته شود تا آلودگی های آن کاملاً از بین برود. با شستشوی به موقع فیلتر اولیه ، به افزایش طول عمر فیلترهای دیگر دستگاه تصفیه هوا کمک خواهید نمود.

وظیفه فیلتر هپا ( HEPA ) چیست و چه زمانی تعویض شود ؟

یکی از مهمترین بخش های دستگاه تصفیه هوا ، فیلتر هپا است که توانایی جذب مواد و ذرات بسیار کوچک همانند باکتری ها ، گرد و غبار و ذرات معلق در هوا را دارا می باشد. تمامی ذراتی که توسط پیش فیلتر جذب نشده اند ، از طریق فیلتر هپا به خوبی جذب می شوند. فیلترهای هپا را نمی توان شست و باید تعویض نمود.

اگر از دستگاه تصفیه هوا زیاد استفاده می کنید ، فیلتر هپا را سالی یکبار تعویض نمایید. در غیر اینصورت می توانید دو سال یکبار برای تعویض فیلتر هپا اقدام نمایید. زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه هوا ، به میزان آلاینده های هوا بستگی دارد. اگر در مناطقی با آب و هوای آلوده و سرشار از گرد و غبار زندگی می کنید ، باید هر ۳ ماه یکبار به تعویض فیلتر هپا اقدام نمایید.

وظیفه فیلتر کربن فعال چیست و چه زمانی تعویض شود ؟

این نوع فیلتر ، در واقع مدلی از کربن است که با دارا بودن حفره های متعدد سبب جذب گازها و بوهای نامطبوع می شود. فیلتر کربن فعال ، توانایی حذف بو و ذرات آلی فرار را دارا می باشد. موادی که جذب این فیلترها می شود ، هرگز به هوای محیط دوباره وارد نمی شوند. لذا این نوع فیلتر را یکی از کاربردی ترین و مهم ترین فیلترهای دستگاه تصفیه هوا می دانند. فیلتر کربن فعال به خوبی می تواند مواد شیمیایی موجود در هوا را جذب نماید.

خوشبختانه این فیلترها به تعویض زود هنگام نیازی ندارند. لذا زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه هوا از نوع کربن فعال ، هر چند سال یکبار است. حال ممکن است با توجه به میزان آلودگی هوا و میزان استفاده از دستگاه ، این زمان بیشتر و یا کمتر باشد. برای مثال اگر در منطقه ای آلوده مانند مرکز تهران زندگی می کنید ، باید سالی یکبار به تعویض فیلتر کربن فعال اقدام نموده و چنانچه در منطقه ای خوش آب و هوا مانند لواسان زندگی می کنید ، هر چند سال یکبار به تعویض فیلتر کربن فعال اقدام نمایید.

چه زمانی لامپ UV را تعویض کنیم ؟

تصفیه یو وی ، در اصل لامپ هایی هستند که تولید اشعه یو وی و یا فرابنفش می کنند. اشعه یو وی از انرژی زیادی برخوردار است و توانایی شکستن مولکول ها را دارا می باشد. اشعه فرابنفش از این طریق موجب غیرفعال شدن عوامل پاتولوژیک می شود و هوا را به خوبی پاکسازی می کند. یکی از معایب این لامپ ها ، تولید ازن است. معمولاً چند سالی یکبارنسبت به تعویض لامپ های یو وی اقدام می کنند. البته اغلب کاربران ، زمانی آنها را تعویض نموده که کاملاً بسوزند.

نقش فیلتر الکترواستاتیک در دستگاه تصفیه کننده هوا چیست ؟

فیلتر الکترواستاتیک نخست مواد و ذرات موجود در هوا را باردار نموده و سپس این ذرات ، توسط صفحات فلزی با بار مخالف جذب گردیده و هوای تصفیه شده به بیرون از دستگاه انتقال داده می شود. توجه به زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه هوا ، بسیار مهم است. فیلترهای الکترواستاتیک باید پس از مدتی تمیز شوند. البته تمیز نمودن این فیلترها ، اندکی سخت است. حال در پاسخ به اینکه چه زمانی باید به شستن فیلترها اقدام نمود ، می توان گفت در واقع در ماه آخر فصل پاییز هر سال که زمان شروع سرما و پدیده وارونگی یا اینورژن در هوای شهرها است وضمنا برگ درختان نیز دچار خزان کامل پاییزی شده و قادر به تصفیه طبیعی هوا نمی باشند ، بهترین زمان تعویض فلیتر و شستشو و سرویس دستگاه است .

نحوه تعویض انواع فیلتر دستگاه تصفیه هوا چگونه است ؟

تا به حال متوجه شدید که فیلترهای هپا نمی توانند شسته شوند و بایستی تعویض شوند. معمولاً زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه هوا با روشن شدن چراغ های LED روی دستگاه ، نشان داده می شود. تعویض فیلترها کار آسانی است و توسط خودتان قابل انجام است. لذا نیازی نیست که این کار را به عهده متخصصان گذاشت و با توجه به توضیحات دفترچه راهنمای دستگاه می توان به راحتی درب دستگاه را باز کرده و نسبت به تعویض فیلترها اقدام نمود.

دمـاتجهیــز؛ بهترین قیمت ها و برند های تجهیزات تأسیسات ساختمان

دماتجهیز

برای خرید انواع دستگاه های تصفیه هوا از مراکز معتبر و خوشنام اقدام نمایید تا اطمینان حاصل کنید که تجهیزات خریداری شده دارای عملکرد خوب و طول عمر مناسبی هستند. مجموعه تخصصی دماتجهیز ، یکی از حرفه ای ترین و مجرب ترین مراکز عرضه کننده تجهیزات گرمایشی – سرمایشی و تهویه مطبوع در کشور است که محصولات خود را علاوه بر ایران به سایر کشورهای منطقه نیز ارائه می نماید.

متفاوت ترین و مدرن ترین تجهیزات سرمایشی گرمایشی را از این مرکز می توانید خریداری کنید تا سرمایش و گرمایش مکان موردنظر خود را در بهینه ترین و بهترین شرایط تأمین کنید. دماتجهیز ، در اتحادیه ها و انجمن های بزرگی عضویت داشته و کارنامه بسیار درخشانی از خود بر جای گذاشته است.

بهترین زمان تعویض فیلتر تصفیه هوا

کد خبر: ۱۹۲٬۷۷۳

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha