۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
مصرف گاز در استان سمنان افزایش ۱۰ درصدی داشته است
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

مصرف گاز در استان سمنان افزایش ۱۰ درصدی داشته است

سمنان- حقیقت حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان از افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز در استان خبر داد و گفت: ۱.۵ میلیارد متر مکعب گاز در سال جاری در سراسر استان سوزانده شده است.

محمد جواد حقیقت حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره مصرف گاز و افزایش آن، توضیح داد: در روز چهاردهم آذرماه سال جاری ۱۲۳ میلیون متر مکعب گاز در استان سمنان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ میلیون متر مکعب معادل ده درصد افزایش مصرف را شاهد بودیم.

وی افزود: اگر ما هشت ماهه ابتدای سال را با سال گذشته مقایسه کنیم خواهیم دید که ۱۷ میلیون متر مکعب، گاز بیشتر در استان سمنان مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با بیان اینکه یک میلیارد و ۵۶۸ میلیون متر مکعب گاز در هشت ماهه ابتدای سال جاری در استان گاز مصرف شده است، گفت: افزایش مصرف گاز به دلیل افزایش انشعاب و همچنین کاهش دمای هوا بوده و این موضوع قدری طبیعی است.

حقیقت حسینی ادامه داد: اگر چه مشکلی در تامین گاز بخش خانگی و تجاری در فصل سرد سال نداریم و شبکه گاز استان سمنان پایدار است اما از مردم می خواهیم تا در مصرف این حامل انرژی صرفه جویی کنند.

وی افزود: مدیریت مصرف گاز یکی از مهمترین موضوعاتی است که اگر رعایت شود علاوه بر صرفه اقتصادی برای مشترکان گاز، از بروز مشکلات در پیک مصرف هم جلوگیری می کند و ما می توانیم گاز بیشتری را برای صنایع استان اختصاص دهیم.

اگر ما هشت ماهه ابتدای سال را با سال گذشته مقایسه کنیم خواهیم دید که ۱۷ میلیون متر مکعب، گاز بیشتر در استان سمنان مصرف شده است

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان درباره صرفه جویی مصرف گفت: اگر ما در خانه‌هایمان حتی یک درجه سانتی گراد دمای اتاق را کاهش دهیم شاهد خواهیم بود که مصرف انرژی شش درصد کاهش پیدا می کند امیدواریم مردم با رعایت دمای دلخواه که بین ۱۸ الی ۲۱ درجه است.

حقیقت حسینی بیان کرد: رعایت نکات ایمنی و استفاده صحیح از لوازم گرمایشی استاندارد زمستان خوبی را در کنار خانواده هایشان داشته باشند و شرکت گاز را هم در ارائه خدمات یاری برسانند. مشترکان گاز می توانند همچنین با رعایت چند نکته ساده از جمله رعایت پوشش زمستانی مناسب لباس در منزل، کم کردن درجه آبگرمکن و پکیج ها و ... در کاهش مصرف سوخت همراه ما باشند.

وی افزود: اداره گاز هم تلاش دارد تا با مدیریت مصرف صنایع بتواند گاز بخش خانگی را تامین کند برای اداره ها نیز کنترل هایی وجود دارد و همکاران ما در تمام ادارات استان سمنان رصد هایی را صورت می دهند تا از اتلاف انرژی جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با بیان اینکه دمای اداره ها باید ۱۸ درجه بالای صفر باشد و این موضوع روزانه رصد و پایش می شود تا بتوانیم با متخلفان برخورد مناسب صورت گیرد، تاکید کرد: در وهله نخست این برخوردها به صورت تذکر خواهد بود اما در صورت تکرار گاز این مشترکان پرمصرف قطع خواهد شد.

کد خبر: ۱۹۲٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha