۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰
افزایش چشمگیر تجارت ایران و اوراسیا با توافقنامه تجارت آزاد

افزایش چشمگیر تجارت ایران و اوراسیا با توافقنامه تجارت آزاد

سرپرست گروه مذاکره کننده اتحادیه اقتصادی اوراسیا با ایران گفت: با امضای توافقنامه تجارت آزاد تا حد زیادی از تعرفه‌های گمرکی دو طرف برای تجارت با یکدیگر حذف شده و شاهد افزایش چشمگیر تجارت خواهیم بود.

به گزارش بازار، سرپرست گروه مذاکره کننده اتحادیه اقتصادی اوراسیا با ایران با اشاره به دو برابر شدن میزان تجارت ایران با کشورهای عضو اوراسیا در سه سال اخیر گفت: هنوز از نظر تنوع مبادلات ضعف جدی وجود دارد.

آنتون تستینوفسکی که با گروهی از اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای دور نهایی مذاکرات تجارت آزاد ایران و این اتحادیه به تهران سفر کرده است، افزود: با امضای این توافقنامه تا حد زیادی از تعرفه‌های گمرکی دو طرف برای تجارت با یکدیگر حذف می‌شود و شاهد افزایش چشمگیر تجارت خواهیم بود.

وی تصریح کرد: مایلیم مبادلات ما در کنار محصولات کشاورزی که بخش عمده تجارت دو طرف است، تنوع بیشتری پیدا کند و توافق نامه جدید به افزایش تجارت محصولات صنعتی منجر شود.

سرپرست گروه مذاکره کننده اتحادیه اقتصادی اوراسیا با ایران با تحسین اقدامات سازمان توسعه تجارت ایران در ایجاد تعامل گسترده با جوامع تجاری گفت: اطمینان داریم سوالاتی که در دستور کار اجلاس جدید قرار داده ام در کنار مسائلی، چون همکاری‌های اقتصادی، مسائل آماری و البته انتقال پول، ملزومات بهره مندی همه کارآفرینان را از سود واقعی اقداماتی که انجام می‌دهیم فراهم می‌کند.

کد خبر: ۱۹۲٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha