۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
اهتمام جدی دولت برای تکمیل راه آهن گیلان
معاون ساخت راه آهن، بنادر و فرودگاه ها اعلام کرد؛

اهتمام جدی دولت برای تکمیل راه آهن گیلان

رشت- معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های کشور به اهمیت راه آهن گیلان در رشد چشمگیر اقتصاد ناشی از صادرات اشاره کرد و گفت: دولت برای تکمیل آن اهتمام جدی دارد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، عباس خطیبی در دیدار با استاندار گیلان به اهمیت راه آهن گیلان در رشد چشمگیر اقتصاد ناشی از صادرات اشاره کرد و گفت: تمام تلاش برای است که در آینده نزدیک با تامین مصالح و همیاری متولیان و مجریان، عملیات زیرساختی و ریل گذاری تا ایستگاه پیربازار و نیز اتمام پروژه راه آهن رشت بندرکاسپین در موعد مقرر به اتمام برسد.

خطیبی، راه آهن گیلان را از پروژه های مهم ریلی ایران خواند و با اشاره به پیشرفت خوب آن تاکنون، افزود: دولت سیزدهم برای تکمیل راه آهن رشت – بندرکاسپین و همچنین رشت- آستارا اهتمام جدی دارد.

اسدالله عباسی استانداری گیلان نیز با اشاره به بازدید از روند عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت- بندرکاسپین در سفر به شهرستان بندرانزلی، اظهار کرد: این پروژه در راستای توسعه و رونق اقتصادی کشور برای دولت سیزدهم بسیار حائز اهمیت است و باید با مدیریت جهادی از تمام توان برای اتمام این مهم بهره مند شد.

وی با بیان اینکه در سفر رییس جمهوری به گیلان اعتبار بسیار خوبی برای تکمیل پروژه راه آهن مصوب شده ، به تخصیص بخش اعظم این اعتبارات جهت اجرا و بهره‌برداری به‌هنگام اشاره کرد و افزود: باید اعتبارات موجود بصورت بهینه و با مدیریت اصولی هزینه و در چگونگی عملیات اجرایی و تسریع روند آن به خوبی نظارت شود.

عباسی با تاکید بر لزوم ارائه گزارش های شفاف، روشن و کارشناسی شده از سوی پیمانکاران پروژه‌ها، بیان کرد: تامین به موقع اعتبار، حمایت و پشتیبانی و تامین مصالح با جدیت دنبال شود و تلاش مدیران و مجریان، متمرکز بر تسریع در روند اجرایی پروژه راه آهن رشت- بندرکاسپین باشد.

وی گفت: تکمیل راه آهن در گیلان، اقدامی اثربخش در جهت شکوفایی ظرفیت های اقتصادی کشور، توسعه صادرات درون و برون مرزی و نیز تعاملات اقتصادی گسترده جهانی است.

کد خبر: ۱۹۲٬۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha