۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
اگر حسابداری درستی نداشته باشیم حکمرانی درستی نیز نخواهیم داشت
مدیر عامل سازمان حسابرسی:

اگر حسابداری درستی نداشته باشیم حکمرانی درستی نیز نخواهیم داشت

بزرگ اصل، مدیر عامل سازمان حسابرسی اعلام کرد: اگر حسابداری درستی نداشته باشیم حکمرانی درستی نیز نخواهیم داشت.

به گزارش بازار، موسی بزرگ اصل در ادامه و با اشاره به اینکه امسال نامگذاری روز حسابدار با عنوان عدالت همراه شده است، افزود: موضوع عدالت هم مهم و هم چالش برانگیز است و در قرآن نیز موضوع عدل و اجرای عدالت به کرات مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیر عامل سازمان حسابرسی گفت: در خصوص عدل تعاریف متفاوتی ارایه شده است، اما بر اساس تعریفی که استاد شهید مطهری از عدل ارایه کرده است، و مربوط به عدالت اجتماعی است می‌توان گفت: عدل به معنای برخورداری افراد از حقوق خود در جامعه است و هر کسی متناسب با مشارکتی که در جامه دارد بتواند از حق خود برخوردار شود.

بزرگ اصل افزود: از این منظر می‌توان مفهوم عدل را با رشته حسابداری عجین دانست و یکی از معانی عدالت فیرنس Fairness است که در حسابداری این واژه سابقه بسیاری طولانی دارد و از معانی عدالت نیز به شمار می‌رود. وی درادامه با تاکید بر اهمیت دو مفهوم ترو اند فیر به معنای حقیقت وعدالت در حسابداری گفت: در رشته حسابداری باید صورت‌های مالی را به گونه‌ای تنظیم کنیم که تصویری حقیقی و عادلانه از عملکردها ارایه شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از پایه‌های اصلی و بنیادین رشته حسابداری عدالت است افزود: یکی دیگر از معانی عدل نظم است و بدون عمل حسابداری امکان ایجاد نظم و حتی مشارکت در یک جامعه وجود نخواهد داشت.

مدیر عامل سازمان حسابرسی افزود: اگر بیشتر پرونده‌های دادگاهی و دعاوی مختلف را بررسی کنید می‌بینید که یکی از مسایل اصلی عدم رعایت اصول حسابرسی است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه عدم رعایت اصول حسابداری و حسابرسی در سطح بنگاه‌ها و حتی دولت منجر به بی نظمی و در نهایت بی عدالتی خواهدشد، افزود: اگر حسابداری درستی نداشته باشیم حکمرانی درستی نیز نخواهیم داشت.

کد خبر: ۱۹۲٬۵۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha