۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
بیان واقعیت‌های اقتصادی به تصمیم‌سازی بهتر کمک می‌کند
مشاور عالی رئیس اتاق ایران:

بیان واقعیت‌های اقتصادی به تصمیم‌سازی بهتر کمک می‌کند

کمیته واکاوی پروتکل‌های کرونا که به همت سه اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف تشکیل شده است، چهارمین نشست را با حضور اعضا برگزار کرد. در این نشست بر لزوم شفاف‌سازی دولت و بیان واقعیت‌های اقتصادی تأکید شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، احمد پورفلاح مشاور ارشد رئیس اتاق ایران در نشست کمیته واکاوی پروتکل‌های کرونا با بیان این نکته که امروز دولت به دلیل مواجه با شرایط سخت تحریمی و همچنین محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا توان حمایت همه‌جانبه از صنوف مختلف کشور را ندارد، تصریح کرد: آنچه برای بخش خصوصی اهمیت دارد بیان واقعیت‌ها و ارائه تصویری شفاف از شرایط اقتصادی است.

احمد پورفلاح، مشاور ارشد رئیس اتاق ایران ادامه داد: فعالان اقتصادی بر اساس پیش‌بینی‌های اقتصادی که از آینده دارند، می‌توانند برای ادامه فعالیت‌های خود برنامه‌ریزی کنند، این پیش‌بینی‌ها بر اساس آنچه در اقتصاد اتفاق می‌افتد صورت می‌گیرد. متأسفانه امروز بخش خصوصی به دلیل بی‌اطلاعی از شرایط واقعی کشور نمی‌تواند تصمیم درستی برای ادامه فعالیت‌های خود بگیرد و این سردرگمی مانع از ادامه فعالیت‌های آنها شده است.

بر اساس اظهارات او اتاق ایران به کمک اتاق تعاون و اصناف این کمیته را با حضور پیشکسوتان و فعالان اقتصادی از حوزه‌های مختلف تشکیل داده تا اعضا با همفکری یکدیگر بتوانند راهکارهای مناسب برای اقتصاد کشور را پیدا کرده و به دولت و دستگاه‌های مربوط پیشنهاد دهند.

پورفلاح با بیان این نکته که مصوبات نشست قبل این کمیته در قالب نامه‌ای برای آقای جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور ارسال شده است، گفت: در این نامه به چهار موضوع اشاره کردیم؛ تعدیل قیمت مواد اولیه، ایجاد ذخایر استراتژیک مواد غذایی، تخصیص ارز به واحدهای تولیدی برای تأمین مواد اولیه و پرداخت مطالبات بخش خصوصی در حوزه درمانی توسط شرکت‌های بیمه.

مشاور عالی رئیس اتاق ایران در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به توقف ثبت سفارش‌ها و عدم تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه، از دولت خواست تا برای این مسئله اندیشه‌ای کرده و اجازه دهد که بخش خصوصی از شیوه‌های دیگری برای تأمین ارز موردنیاز خود استفاده کند، از جمله تأمین ارز متقاضی البته با محدودیت‌های تعیین شده. این شیوه در گذشته نیز به کار می‌رفته می‌تواند در این وضعیت راهگشا باشد.

در این بین حسین نقره‌کار شیرازی، رئیس دبیرخانه مشترک سه اتاق بازرگانی، تعاون و اصناف نیز با تأکید بر لزوم تعامل و همگرایی بیشتر بین دولت و بخش خصوصی یادآور شد: اگر بخواهیم در این وضعیت به اهداف تعیین شده برسیم لازم است پیش از هر چیز انسجام و تعامل با یکدیگر را دنبال کنیم. جدایی و اقدامات جزیره‌ای مانع از پیشرفت کشور می‌شود.

در ادامه این جلسه بحث‌هایی پیرامون وضعیت کلی اقتصاد کشور ارائه شد.

کد خبر: ۱۹٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha