۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
ریزش قیمت جهانی نفت در پی افزایش شاخص دلار در بازارهای جهانی
تازه های بازار نفت؛

ریزش قیمت جهانی نفت در پی افزایش شاخص دلار در بازارهای جهانی

افزایش شاخص دلار آمریکا و همچنین افزایش بی ثباتی در بازارهای مالی و بخش انرژی ناشی از قرار دادن محدودیت قیمت بر روی نفش مورد فروش روسیه، قیمت نفت در بازارهای جهانی با اصلاح مواجه شد.

به گزارش بازار؛ با افزایش شاخص دلار آمریکا و همچنین افزایش بی ثباتی در بازارهای مالی و بخش انرژی ناشی از قرار دادن محدودیت قیمت بر روی نفش مورد فروش روسیه، قیمت نفت در بازارهای جهانی با افت مواجه شد.

بر اساس این گزارش، هر بشکه نفت خام برنت با ۹۰ سنت ریزش به ۸۱.۸۷ دلار کاهش یافته و نفت تگزاس غربی نیز با ۷۹ سنت کاهش به ۷۶.۱۴ دلار کاهش قیمت یافت.

این در حالیست که قیمت نفت خام در روز دوشنبه، بیشترین ریزش را تجربه کرد که این ریزش ناشی از انتشار داده های اقتصادی قوی ایالات متحده و افزایش شاخص دلار بود.

همچنین گزارش جنجالی وال استریت ژورنال مبنی بر تصمیم فدرال رزرو برای ادامه سیاست افزایش نرخ بهره بانکی در چند نوبت برای سال آینده میلادی نیز منجر به ریزش قیمت نفت و البته بازارهای مالی به ویژه در بخش سهام شرکت های بین المللی و رمزارزها شد.

نهایتا، افزایش چشمگیر شاخص دلار، منجر به وارد آوردن ضربه نهایی به پیکر بازار نفت و ریزش قیمت ها شد. سرمایه گذاران در شرایط فعلی ترجیح می دهند با توجه به رشد روزافزون قدرت و شاخص دلار، پول های نقد خود را نگه داشته و فعلا کمتر به سمت بازارهای دیگر همچون نفت حرکت نمایند.

کد خبر: ۱۹۲٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha