۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
پرستاشاپ بهتر است یا وردپرس؟

پرستاشاپ بهتر است یا وردپرس؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی و افزایش استفاده از اینترنت، کسب‌وکارهای زیادی در بستر آنلاین شکل گرفتند.

به گزارش بازار، با پیشرفت علم و تکنولوژی و افزایش استفاده از اینترنت، کسب‌وکارهای زیادی در بستر آنلاین شکل گرفتند. همان‌طور که در حال حاضر شاهد آن هستیم، افراد زیادی وسایل موردنیاز خود را از طریق خرید اینترنتی خریداری می‌کنند. طراحی سایت یکی از روش‌های جدید است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا خدمات و محصولات خود را راحت‌تر و بیشتر در اختیار مشتریان قرار دهند.

به دلیل این‌که امروزه تقریباً همۀ کسب‌وکارها به دنبال راه‌اندازی یک وب‌سایت هستند، افراد زیادی از طراحی سایت کسب درآمد می‌کنند. در عصر امروز، طراحی سایت و خدمات مربوط به آن، یک شغل مستقل در نظر گرفته می‌شود. برای پیاده‌سازی یک وب‌سایت، زبان‌های برنامه‌نویسی و سیستم‌های مدیریت محتوای متنوعی وجود دارد. وردپرس و پرستاشاپ یکی از سیستم‌های مدیریت محتوا هستند که به کمک آن‌ها می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک سایت را طراحی و راه‌اندازی کرد. همچنین این دو سیستم محتوا خدمات سئو خوبی را به کاربران خود ارائه می‌دهند. البته از لحاظ خدمات سئو، وردپرس گزینۀ بهتری است. اما با این حال سئو سایت پرستاشاپ نیز نسبت به سایر سیستم‌های مدیریت محتوا، قابلیت‌ها و مزیت‌های خوبی به‌همراه دارد. به دلیل تنوع زبان‌های برنامه‌نویسی و سیستم‌های مدیریت محتوا، ممکن است انتخاب یکی از آن‌ها برای راه‌اندازی سایت کمی سخت باشد. به همین دلیل در ادامۀ این مقاله قصد داریم به این سؤال که پرستاشاپ بهتر است یا وردپرس پاسخ دهیم.

برای راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی، پرستاشاپ بهتر است یا وردپرس؟

همان‌طور که شاهد آن هستید، روزبه‌روز بر تعداد سایت‌های فروشگاهی اضافه می‌شود و کسب‌وکارهای زیادی به‌سمت آنلاین شدن تمایل پیدا می‌کنند. تا جایی که حتی شاهد این هستیم که کسب‌وکارهای کوچک نیز به‌دنبال راه‌اندازی یک وب‌سایت فروشگاهی هستند. خبر خوب این است که به کمک پرستاشاپ یا وردپرس، راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی دیگر کار سخت و هزینه‌بری نیست. این دو سیستم مدیریت محتوا هر آنچه که برای راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی لازم است در اختیار کاربران قرار می‌دهند. حال سؤال این است که پرستاشاپ بهتر است یا وردپرس؟ این سؤالی است که بسیاری از طراحان سایت به دنبال جواب آن هستند. برای این‌که بتوانیم تشخیص دهیم کدام یک بهتر است، ابتدا باید با هرکدام از آن‌ها آشنا شویم، سپس می‌توانیم با مقایسۀ ویژگی‌های آن‌ها، تشخیص دهیم کدام یک بهتر است.

معرفی سیستم مدیریت محتوای وردپرس

در خصوص این سیستم مدیریت محتوا باید بگوییم که وردپرس یک برنامۀ منبع باز است. منظور از منبع باز این است که هر فردی که توانایی کدنویسی دارد، می‌تواند به‌راحتی قابلیت‌های خاصی را به آن اضافه کند و سایت‌های تخصصی طراحی نماید. یکی از مزیت‌های خوب وردپرس این است که حتی افرادی که مهارت کدنویسی ندارند نیز می‌توانند به کمک قالب‌های آمادۀ آن، به‌راحتی سایت طراحی کنند. یکی از قابلیت‌های خوبی که این سیستم مدیریت محتوا دارد، این است که به کاربران خود اجازه می‌دهد که با نصب افزونه‌های متنوع، قابلیت‌های آن را افزایش دهند. افزونه‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را بر روی وردپرس نصب کرد و به کمک آن‌ها هر نوع وب‌سایتی را به‌راحتی طراحی و پیاده‌سازی کرد. ووکامرس یکی از افزونه‌های پرطرفدار وردپرس است که برای طراحی سایت‌های فروشگاهی از آن استفاده می‌شود. ووکامرس هر آنچه که برای راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین نیاز است را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. معمولاً برای طراحان سایت سخت است که بین پرستاشاپ یا ووکامرس یکی را انتخاب کنند.

معرفی سیستم فروشگاه‌ساز پرستاشاپ

پرستاشاپ یک سیستم فروشگاه‌ساز آنلاین است که به‌صورت رایگان می‌توان از آن استفاده کرد. این برنامه نیز منبع باز یا اپن‌سورس است و به همین دلیل قابلیت‌های آن را می‌توان به کمک نصب افزونه‌های مختلف افزایش داد. کاربران این برنامه می‌توانند به‌صورت نامحدود، در آن محصولات وارد کنند و به‌راحتی آن‌ها را مدیریت نمایند. به دلیل قابلیت‌های خوبی که این سیستم دارد، گاهی طراحان سایت نمی‌توانند تشخیص دهند که پرستاشاپ بهتر است یا وردپرس؟ در ادامه دو سیستم مدیریت محتوا را با هم مقایسه می‌کنیم.

مقایسۀ پرستاشاپ و وردپرس

یکی از سؤالات متداول طراحان سایت این است که پرستاشاپ بهتر است یا وردپرس؟ برای رسیدن به پاسخ درست باید این دو سیستم با یکدیگر مقایسه شوند. برای مقایسۀ این دو سیستم باید قابلیت‌ها و ویژگی‌های زیر را در هر دو سیستم بررسی کرد:

  • سرعت پرستاشاپ بهتر است یا وردپرس؟

همان‌طور که می‌دانید، سرعت یکی از فاکتورهای مهم گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌هاست. سرعت سایت‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد و یکی از این عوامل، نوع سیستم مدیریت محتوا است. سرعت ووکامرس زمانی که به‌درستی بر روی وردپرس نصب شود، بسیار بیشتر از پرستاشاپ است. پرستاشاپ سیستم کش قدرتمندی ندارد و به همین دلیل به مرور زمان که تعداد محصولات و عکس‌های بارگذاری‌شده بر روی آن بیشتر می‌شود، سرعت آن کاهش می‌یابد، این مسئله می‌تواند بر روی سئو پرستاشاپ نیز تأثیر زیادی بگذارد.

  • ازلحاظ امنیت، پرستاشاپ بهتر است یا وردپرس ؟

در خصوص امنیت این دو سیستم می‌توانیم بگوییم که برای برقراری امنیت در وردپرس، نباید از قالب‌های نال استفاده شود. همچنین باید وردپرس به‌صورت مداوم به‌روزرسانی شود. امنیت پرستاشاپ نیز زمانی به‌خوبی برقرار می‌شود که از تکنیک رمزگذاری فایل htaccess استفاده شود.

مقایسه سئو پرستاشاپ و وردپرس؟

برای این‌که بتوانیم از بین پرستاشاپ یا وردپرس یکی را انتخاب کنیم، باید حتماً سئوی آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم، زیرا سئو یکی از بخش‌های بسیار مهم در طراحی و پیاده‌سازی یک سایت است. در خصوص خدمات سئو این دو سیستم باید به شما بگوییم که به دلیل نصب افزونۀ یواست بر روی وردپرس، خدمات سئو آن بهتر است. این افزونه قابلیت‌های بسیار خوبی دارد و به کمک آن، بهینه‌سازی یک سایت بسیار راحت انجام می‌شود. این قابلیت در پرستاشاپ وجود ندارد و به همین دلیل سئوی آن در مقایسه با وردپرس سخت‌تر است.

سئو سایت پرستاشاپ و وردپرس در متاوبز

سخن پایانی

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که برای طراحی یک سایت فروشگاهی، راحت‌ترین راه استفاده از پرستاشاپ یا وردپرس است. به دلیل این‌که هر دوی این سیستم‌ها قابلیت‌های زیادی دارند. بیشتر طراحان سایت نمی‌توانند تشخیص دهند که پرستاشاپ بهتر است یا وردپرس، به همین دلیل ما در این مقاله این دو سیستم مدیریت محتوا را از چند لحاظ مقایسه کردیم و در آخر به این نتیجه رسیدیم که برای پیاده‌سازی یک سایت فروشگاهی، بهتر است از وردپرس استفاده شود. به این دلیل که خدمات سئو وردپرس بهتر از پرستاشاپ است. زیرا سئو آن راحت تر از سئو پرستا می باشد و از آنجایی که بخش سئو یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در پیاده‌سازی یک سایت است، انتخاب وردپرس می‌تواند به کاهش هزینه‌های مربوط به سئو نیز کمک کند.

اگر هنوز شک دارید که کدام را انتخاب کنید ، شما می توانید در مقاله زیر اطلاعات بیشتری کسب کنید و یا با مشاوران سایت متاوبز در ارتباط باشید  : 

پرستاشاپ یا ووکامرس 

منبع : متا وبز | www.metawebz.org

کد خبر: ۱۹۲٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha