۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
رشد ۴۳ درصدی ترانزیت خارجی از پایانه مرزی ریلی آستارا
مدیرکل راه آهن شمال ۲ مطرح کرد:

رشد ۴۳ درصدی ترانزیت خارجی از پایانه مرزی ریلی آستارا

آستارا - مدیرکل راه آهن شمال ۲ با اشاره به جابجایی ۲۶۵ هزار تن کالا از طریق پایانه مرزی ریلی آستارا، میزان ترانزیت خارجی را ۴۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: میزان ترانزییت خارجی رشد ۴۳ درصدی داشته است.

به گزارش بازار، به نقل از راه آهن، غلامحسین ولدی گفت: در ۹ ماه امسال مجموع ۲۶۵ هزار و ۲۸۷ تن کالا از طریق پایانه مرزی ریلی آستارا جابه جا شده که نسبت به مشابه پارسال ۳۲ درصد رشد دارد.

غلامحسین ولدی  در زمینه حمل بار و ترانزیت کالا در پایانه ریلی آستارا حجم بار جابجا شده از این پایانه را ۲۰۱ هزار و ۱۵۰ تن عنوان و اظهار کرد: میزان واردات کالا نیز طی ۹ ماه سال گذشته در پایانه ریلی آستارا ۷۹ هزار و ۲۵۷ تن بود که امسال با رشد ۶۶ درصدی به ۱۳۱ هزار و ۴۴۸ تن رسیده است.

وی تصریح کرد: حجم ترانزیت کالا هم در این مدت  ۴۰ هزار و ۳۹۲ تن بود که نسبت به ۲۸ هزار و ۲۸۶  تن مدت مشابه پارسال رشد ۴۳ درصدی داشته است.

وی عمده کالاهای ترانزیتی و وارداتی در پایانه ریلی آستارا را شامل چوب، الوار، عدس، گندم و جو بوده، کشور عراق مقصد اصلی بارهای ترانزیتی پایانه ریلی آستارا عنوان کرد و افزود: همچنین طی این مدت ۹۳ هزار و ۷۴۷ تن کالا از طریق پایانه مرزی ریلی آستارا صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال که ۹۳ هزار و ۶۰۷ تن بوده تفاوت محسوسی ندارد.

مدیرکل راه آهن شمال ۲؛ سیمان، کلینر، مواد شیمیایی، کاشی، آهن آلات و لوازم خانگی را  عمده کالاهای صادراتی دانست که از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان صادر شده است.

وی با اشاره به تخلیه و بارگیری کالا در راه آهن شمال ۲ گفت: طی ۹ ماه گذشته علاوه بر این ۴۷۳ هزار و ۹۲ تن کالا در راه آهن شمال ۲ بارگیری و ۴۴۵ هزار و ۷۲۸ تن کالا در آن تخلیه شده است.

کد خبر: ۱٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha