۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
نخستین دهکده گیاهان دارویی گلستان تا پایان سال به بهره برداری می رسد
رئیس جهاد دانشگاهی گلستان:

نخستین دهکده گیاهان دارویی گلستان تا پایان سال به بهره برداری می رسد

گرگان- شهبازی، رئیس جهاد دانشگاهی گلستان گفت: نخستین دهکده گیاهان دارویی گلستان تا پایان سال در گالیکش به بهره برداری می رسد.

ابراهیم شهبازی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: فاز اول این طرح با هدف کشت اراضی دیم و کم محصول با حدود ۱۶ و نیم میلیارد تومان امسال به بهره برداری می رسد.

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان افزود: در هر دوره با ظرفیت تولید یک میلیون نشا توانایی تولید ۱۲ تا ۱۵ گونه محتلف گیاهان دارویی آویشن، مرزنجوش، نعنا فلفلی، اسطوخدوس و سرخاگل را داریم.

وی با بیان اینکه ۴۸۰ میلیارد دلار حجم تجارت جهانی گیاهان دارویی است، تصریح کرد: بیشتر اسانس های مصرفی کشور وارداتی است و همین اسانس ها می تواند داخل کشور و حتی داخل استان گلستان تولید شود.

شهبازی گفت: افزایش خاک در اراضی شیبدار سالانه بیش از ۱۵ تن در هکتار است که متوسط جهانی آن چهار تن است و ایجاد پوشش گیاهی در اراضی شیبدار در جهت جلوگیری از فرسایش و رسوب در پایین دست تاثیر دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان با بیان اینکه تنوع اقلیمی ایران پر از ظرفیت های تولید است، افزود: گلخانه های تولیدی با هدف تولید نشاء استاندارد برای کشاورزان علاقه مند به کشت و توسعه گیاهان دارویی تولید می کند.

شهبازی با تاکید بر اینکه گلستان بهترین شرایط آب و هوایی را برای کشت گیاهان دارویی دارد، تصریح کرد: در صورت توجه به الگوی ارزش افزوده و برندسازی به راحتی می توانیم سهم ایران را در بازار جهانی گیاهان دارویی افزایش دهیم.

کد خبر: ۱۹۲٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha