۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
۲.۵ میلیون اصله نهال جنگلی در نهالستان های گلستان تولید می شود
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:

۲.۵ میلیون اصله نهال جنگلی در نهالستان های گلستان تولید می شود

گرگان- سلامتی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از تولید دو نیم میلیون نهال جنگلی در چهار نهالستان گلستان خبرداد و گفت: این نهال ها با هدف توسعه، احیاء و غنی سازی عرصه های جنگلی تولید شده است.

حمید سلامتی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: نهال های جنگلی با هدف توسعه، احیاء و غنی سازی عرصه های جنگلی، توسعه فضای سبز و صنایع چوب تولید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: انواع نهال های جنگلی، فضای سبز و زراعت چوب در این نهالستان ها تولید می شود.

وی تصریح کرد: نهال های جنگلی باید استانداردهای خاص خود را داشته و خشبی شود و این استاندارها برای ما مهم است چرا که این نهال ها در یک محیط طبیعی کشت می شود.

سلامتی با بیان اینکه گلستان ظرفیت خوبی برای تولید نهال دارد، افزود: استان گلستان یکی از قطب های اصلی تولید نهال در کشور است.

وی ادامه داد: نهال های تولید شده در عرصه های جنگلی و نهال های اکالیپتوس و صنوبر برای زراعت چوب به صورت رایگان به زارعین عرضه می شود.

سلامتی با بیان اینکه نهالستان تاویر در علی آباد کتول به عنوان نمونه ملی مطرح شده، گفت: این نهالستان با مساحت هفت هزار و 500 متر در علی آباد کتول به صورت بالقوه ظرفیت تولید یک میلیون اصله نهال را دارد که در حال حاضر ۵۰۰ هزار اصله نهال تولید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در خاتمه تصریح کرد: یک هزار و 200 کارگر به صورت سالانه در این نهالستان مشغول به کار هستند.

کد خبر: ۱۹۲٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha