۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
احیای ۳۰ واحد اقتصادی راکد در اردبیل
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

احیای ۳۰ واحد اقتصادی راکد در اردبیل

اردبیل- صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: در قالب نهضت احیای واحدهای اقتصادی راکد از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ واحد تولیدی احیا و به چرخه تولید بازگشتند.

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در کل کشور با گذشت یک سال از دولت سیزدهم بیش از ۲ هزار و ۸۶ واحد صنعتی احیا شده که در قالب نهضت احیای واحدهای اقتصادی راکد، تلاش بر این است تا در استان اردبیل نیز این کار به شکل مناسب به سرانجام برسد.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم با راه‌اندازی نهضت احیای واحدهای اقتصادی سعی کرده تا به هر شکل ممکن فرصتی مجدد برای صاحبان این واحدها به وجود آورد تا واحد تولیدی خود را به چرخه فعالیت مجدد بازگردانند که در این زمینه معاون اول رئیس جمهور پیگیری های لازم را انجام می دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل اقدامات هوشمند و همسو با سیاست‌های حمایتی از تولید را در این زمینه یادآور شد و گفت: مدل‌های مناسبی در این زمینه ارائه شده تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود بتوان در این زمینه موفق عمل کرد.

صادقی مشارکت همه‌ دستگاه‌ها را در احیاگری واحدهای صنعتی و تولیدی یادآور شد و افزود: در گام نخست سرمایه‌گذار واقعی و در صورت عدم تمایل، سرمایه‌گذاران جدید در قالب صندوق سرمایه‌گذاری داخلی ورود پیدا می کنند تا زمینه و بستر احیاگری فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برخی واحدها سال‌های طولانی است که به دلیل مشکلات مدیریتی، عدم تأمین منابع و همچنین سایر موانع شکل‌ گرفته در مسیر بازگشت به تولید با مشکلات و تنگناهایی روبه‌رو بودند که سعی شده این موانع برطرف شود.

صادقی از تسهیل قوانین فضای کسب و کار و بهبود فرآیندها در این زمینه خبر داد و اضافه کرد: حتی برای نظام بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای نیز تدابیر مناسب اندیشیده شده تا با برنامه‌ریزی دقیق خدمات‌رسانی در این بخش به شکل مطلوب انجام شود.

وی بیان کرد: از ۱۶۲ واحد راکد و تعطیل شده در سطح استان، بررسی های گروه کارشناسی و نهضت احیای واحدهای اقتصادی نشان می دهد که تنها ۷۰ واحد قابلیت احیا و بازگشت مجدد به چرخه تولید را دارند که از این تعداد ۵۰ واحد امسال در دستور کار قرار گرفته است.

صادقی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با گذشت ۸.۵ ماه از سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰ واحد تولیدی فعال شده و با بازگشت به چرخه تولید، بستر و زمینه فعالیت مجدد آنها با ایجاد اشتغال و فرصت بیش از ۳۵۰ نفر فراهم آمده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال همه ۵۰ واحد راکد دستور کار احیا شده و زمینه بازگشت آنها به چرخه تولید فراهم آید.

کد خبر: ۱۹۲٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha