۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
تسهیل اعطای مجوزها به اعضای شهرک های صنعتی
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران مطرح کرد

تسهیل اعطای مجوزها به اعضای شهرک های صنعتی

پرنیان، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران با اشاره به مصوبه مجلس در سال گذشته گفت: ۱ درصد ازز مالیات برارزش افزوده اعضای شهرک های صنعتی در کل کشور در خدمت تکمیل این شهرک ها قرار می گیرد.

به گزارشبازار به نقل از صداوسیما، صابر پرنیان، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران گفت: به منظور اینکه تولید رونق بگیرد و جهش اتفاق بیفتد یک بخشی امکانات زیرساختی مثل آب و برق و زمین است. سالها به دنبال این هستیم که اعتبار ویژه ای برای این بخش ها تأمین شود.

وی افزود: در سال گذشته با پیگیری نمایندگان مجلس مقرر شد یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده که اعضای شرکت های صنعتی پرداخت می کنند در تکمیل شهرک های صنعتی کشور مورد استفاده قرار گیرد که رقم قابل توجهی است.

خرج کردن ۱ درصد مالیات ها در خود شهرک ها تا ۱۴۰۰

پرنیان ادامه داد: این ۱ درصد از امسال یا نهایتا از سال آینده به منظور تکمیل شهرک های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران اظهار داشت: در شهرک های صنعتی با شروع فصل گرما کمبود آب به وجود می آید و همین مشکلاتی را برای تولید کننده به وجود می آورد. در تابستان برق هم قطع می شود. بسیاری از واحدهای صنعتی وقتی با قطعی برق مواجه می شوند خط تولیدشان از کار می افتد.

وی گفت: برای بهبود فضای کسب و کار نباید تولید کننده ماهها و سالها در ادارات وقت بگذارد تا مجوزهای لازم را بگیرد. تولید کننده باید به فکر کار کردن و رقابت در بازارهای جهانی باشد. سال گذشته هیأت مقررات زدایی وارد شده است و تلاش کرده قوانینی که متناقض تولید است یا امضای طلایی حذف شود. به تعبیر مقام معظم رهبری ۷۰ خان تولید برطرف شود. تا تولید کننده کمتر با دستگاه های اداری و اجرایی درگیر شود.

تسهیل شدن اعطای مجوزها به اعضای شهرک ها

پرنیان تصریح کرد:‌ حرکت رو به رشدی آغاز شده است نمی توان در یکسال مشکلات تولید را از میان برد. باید ضوابط از بین رود و روند مثبتی شروع شده است. بسیاری از اعطای مجوزهای که متمرکز در تهران بوده است نیز به شهرستان ها واگذار شده است.

وی گفت: مجوزهای توسعه، ساخت و ساز و تولید و پنجره واحد سرمایه گذاری شکل گرفته، دولت الکترونیک شکل گرفته و بسیاری از مجوزها به شکل الکترونیک داده می شود. در شهرک صنعتی استان تهران هم ۱۳ فرایند زاید اعطای مجوز را حذف کردیم. اینها باعث می شود سرعت سرمایه گذاری و توسعه تسهیل شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران ادامه داد: البته باید همه فعالان اقتصادی، اتاق بازرگانی، خانه های صنعت و انجمن تخصصی تولیدکنندگان... ن. بیایند وسط راهکار بدهند که تولید کننده ها بهتر کار کنند.

قوی تر شدن ستاد رفع موانع تولید از سال قبل

پرنیان اعلام کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سال گذشته مصوبه مجلس را گرفت و قدرت قانونی و اجرایی بالاتر گرفت و در همه استانها جلسات منظم هر ۲ هفته در استانداری ها دارد. بانکها، بیمه و گمرک و سازمانهای دیگری مرتبط ملزم شدند از مصوبه های این ستاد پیروی کنند.

وی افزود: در سال گذشته ۱۵۰۰ واحد در شهرکهای صنعتی کشور توانستند به چرخه تولید برگردند. در شهرکهای صنعتی کشور کمتر از ۲۰ درصد تعطیل داریم که در کل حدود ۲۰ هزار واحد می شود. امسال هم ۲ هزار واحد توانستند به چرخه تولید برگردند. بانک نمی تواند واحد مقروض را تملک کند و اگر هم تملک کند اجازه ندارد واحد را تعطیل کند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران با اشاره به اینکه مهم این است که نگاه ها تغییر کند و دستگاه ها جزیره ای عمل نکنند، گفت: هیچ کسب و کار و تولید کننده ای اگر مشکلی داشته باشد اگر به شهرک های صنعتی و دستگاه ها مراجعه کند آنها موظف هستند مشکل را حل کنند. در کمتر از ۲ هفته در ستاد رفع موانع تولید استان مطرح می شود و راهکار مناسب برای آن واحد اندیشیده می شود.

کد خبر: ۱۹٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha