۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱
زعفران نایین قدمت ۵۰ ساله دارد|پیش‌بینی برداشت ۲۷۰ کیلوگرم طلای سرخ
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

زعفران نایین قدمت ۵۰ ساله دارد|پیش‌بینی برداشت ۲۷۰ کیلوگرم طلای سرخ

اصفهان - رستمی؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نائین گفت: در سال جاری، ۴۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی نایین زیر کشت زعفران است که میزان برداشت آن حدود ۲۷۰ کیلوگرم پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، زعفران طلای سرخی است که کاشت و کشت آن در نائین به دلیل شرایط آب و هوایی خاص، به صرفه و سودمند در زمینه های مختلف است و حتی پای افراد خارجی را نیز برای تماشای این گیاه، به این شهرستان کشانده است؛کاشت گیاه زعفران به شیوه امروزی در شهرستان نائین، دارای قدمتی ۵۰ ساله است.

حسن رستمی در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به برداشت طلای سرخ در فصل پاییز در شهرستان نائین، اظهار کرد: در سال جاری، ۴۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی نائین زیر کشت زعفران است که میزان برداشت آن حدود ۲۷۰ کیلوگرم پیش بینی شده است.

وی با توجه مقرون به صرفه بودن کشت زعفران در نائین، افزود: با توجه به نیاز کم زعفران به آب و عدم نیاز به آبیاری در فصل تابستان، کشت این محصول در مناطقی مانند نائین که با محدودیت منابع آبی رو به روست از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نائین به کیفیت مطلوب زعفران در نائین اشاره و تصریح کرد: گیاه زعفران در نائین به دلیل شرایط آب و هوایی و زمستان های معتدل از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

وی با اشاره به قدمت ۵۰ ساله کاشت زعفران در نایین ادامه داد: امیدواریم با افزایش قیمت جهانی زعفران، برنامه های آموزشی جهاد کشاورزی و پوشش هزینه های کشاورزان در آینده، شاهد روند افزایشی کاشت و برداشت این محصول باشیم.

کد خبر: ۱۹۲٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha