۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
سوهان قم با طعم تلخ ورشکستگی!
ویروس کرونا همچنان می تازد؛

سوهان قم با طعم تلخ ورشکستگی!

قم- مسئول یکی از کارخانه‌های سوهان پزی قم با بیان اینکه با شیوع کرونا متأسفانه صنعت سوهان در قم ورشکسته شده است، گفت: عدم حضور مسافران در قم بر کاهش خرید سوهان تأثیر مستقیم داشته است.

اصغر جهانگیری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه اکثر کارخانه‌های تولید سوهان در قم به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده‌اند، افزود: اکثر سوهان فروشی‌ها نیز به ویژه در میدان آستانه و سمت جمکران به دلیل نبودن زائر و مسافر تعطیل هستند.

وی با بیان اینکه با شیوع کرونا در قم متأسفانه صنعت سوهان ورشکسته شده است، افزود: عدم حضور مسافران در این استان بر کاهش خرید سوهان تأثیر مستقیم داشته است.

این فعال در عرصه سوهان پزی بیان کرد: سوهان فروشی‌ها از بهمن‌ماه سال گذشته برای ایام عید به پخت سوهان اقدام کرده بودند که با شیوع ویروس کرونا سوهان‌ها فروش نرفت و تاریخ مصرف آنها نیز گذشت و ضرر و زیان هنگفتی به این صنف وارد شد.

سوهان فروشان قم حمایت نمی‌شوند

وی گفت: متأسفانه تاکنون هیچ حمایتی از فعالان در صنف سوهان نشده و حتی جزو مشاغل آسیب دیده نیز معرفی نشده است.

جهانگیری عنوان کرد: پروتکل‌های بهداشتی در سامانه سلامت هنگام بازگشایی سوهان فروشی‌ها مشخص شده بود که مشاغلی که برای ادامه فعالیت در این سامانه ثبت نام کرده‌اند همه پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار نفر در بخش سوهان مشغول به فعالیت هستند، افزود: سوهان شناسنامه قم است بنابراین باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

کد خبر: ۱۹٬۲۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha