۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
تخصیص سوخت به ناوگان جاده‌ای باید هوشمند شود
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:

تخصیص سوخت به ناوگان جاده‌ای باید هوشمند شود

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: رفع مشکلات تخصیص سوخت به ناوگان حمل و نقل، با راه اندازی سامانه سپهتن ممکن می‌شود.

به گزارش بازار، علی اکبر نژادعلی با اشاره به مصوبه هیات وزیران برای راه اندازی سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن)، گفت:بعد از توقف طولانی مدت در پیاده سازی طرح سپهتن، با ورود وزارت نفت از طریق شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ودو دستگاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راهور به عنوان چهار رکنی که باید تفاهمنامه پیاده سازی مصوبه شورای اقتصاد را انجام دهند، اتفاقات مثبتی در حال رخ دادن است.

وی افزود: امضای تفاهمنامه نصب سامانه سپهتن به مرحله نهایی خود رسیده و اگر این تفاهمنامه منعقد شود، با تعیین پیمانکاری که در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای صورت خواهد پذیرفت، فرآیند نصب، راه اندازی و اجرای سامانه سپهتن روی ناوگان باری و مسافری میسر خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: بزرگترین حسن راه اندازی سامانه سپهتن، این است که در سوخت رسانی به ناوگان حمل و نقل، چالش‌هایی مثل کمبود سهمیه رفع می‌شود و بر اساس عملکرد واقعی که این سامانه استخراج می‌کند و در اختیار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام می‌دهد، تخصیص سوخت به ناوگان، به صورت آنی انجام می‌شود.

وی همچنین گفت: ناوگان مسافری و باری در حال حاضر سهمیه پایه‌ای دریافت می‌کنند، اما با راه اندازی سپهتن، تخصیص سوخت به صورت واقعی و بر اساس عملکرد انجام خواهد شد. یعنی با ارائه اسناد مثبته حمل و تطابق آن‌ها با اطلاعات سامانه، منجر به صرفه جویی ۱۰ تا ۱۵ درصدی مصرف سوخت در ناوگان جاده‌ای خواهد شد.

کد خبر: ۱۹۲٬۰۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha