۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
کارگران منتظر نباشند؛ جلسه شورای عالی کار لغو شد
اختصاصی بازار

کارگران منتظر نباشند؛ جلسه شورای عالی کار لغو شد

یک منبع آگاه از لغو برگزاری جلسه شورای عالی کار که مقرر شده بود چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت برای بررسی مجدد مصوبه افزایش حقوق سال ۹۹ تشکیل شود، خبر داد.

یک منبع آگاه در  شورای عالی کار در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: جلسه شورای عالی کار که قرار بود چهارشنبه برگزار شود کنسل شد.

وی افزود: «فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصادی و دارایی و نماینده اش اعلام کرده اند که نمی توانند در جلسه روز چهارشنبه شورای عالی کار حضور داشته باشند.

این منبع آگاه در شورای عالی کار خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایل عدم برگزاری جلسه شورای عالی کار برکناری وزیر صمت و نبود عضو صنعتی دولت در شورای عالی کار است که با توجه به عدم حضور دو وزیر اقتصاد و صمت، برگزاری این جلسه لغو شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ پس از سخنان رهبر معظم انقلاب در هفته کارگر و تاکید ایشان بر تعیین عادلانه مزد و جلب رضایت کارگران در تصویب مصوبات شورای عالی کار «محمد شریعتمداری» رئیس شورای عالی کار از برگزاری جلسه شورای عالی کار در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: در این جلسه بحث افزایش حق مسکن کارگران به عنوان یکی از سطوح مزدی بررسی می شود که این پیشنهاد با مخالفت نمایندگان کارگری مواجه شد زیرا آنها بر این باور هستند که به دلیل عدم پرداخت مولفه های مزدی از سوی کارفرمایان در بنگاههای کوچک و متوسط افزایش حقوق کارگران در سایر سطوح صرفا امکان فرار کارفرمایان از پرداخت حقوق ابتدایی کارگران را مهیا می کند.

کد خبر: ۱۹٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
      0 0
      دوماه ازسال تمام شد پس کی قراره تکلیف کارکر مشخص شود...
    • ایرانی دربند IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      0 0
      بسه دیگه مردم خجالت بکشید . اینهمه با گریه و زاری و خواری حق خودتان گدایی نکنید . این آدمها از عجز و التماس شما بیشتر سرحال و خوشحال میشن . مگر داریم از ارث پدری. اونها درخواست افزایش حقوق میکنیم . وظیفه شونه. باید افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران را طبق تورمی که نشان از بی مدیریتی خودشان هست اضافه کنند .