۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۲
سیاست‌های پولی مهم‌تر از رکود جهانی برای رونق بورس
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

سیاست‌های پولی مهم‌تر از رکود جهانی برای رونق بورس

مهم‌ترین پارامتر موجود، سیاست‌های بانک مرکزی است و این موضوع می‌تواند تاثیر بسیاری بیشتری نسبت به رکود جهانی بر بازار سرمایه داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، حمزه کریمی، کارشناس بازار سرمایه مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر کلیت بازار را تشریح کرد و گفت: مهم‌ترین پارامتر موجود، سیاست‌های بانک مرکزی است و این موضوع می‌تواند تاثیر بسیاری بیشتری نسبت به رکود جهانی بر بازار سرمایه داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی سیاست‌ها و اتفاقات بر روی بازار سرمایه تاثیرگذار است، افزود: نرخ دلار از جمله عواملی است که اخیرا حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد منجر به رشد بازار سرمایه و رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی شاخص کل شد. همچنین تصمیماتی چون تدوین بسته حمایتی ۱۰ بندی برای بازار و تزریق‌های مالی از سوی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار، توانست در کنار سایر عوامل رشد بازار را رقم بزنند.

این کارشناس بازار سرمایه درباره مهمترین رقیب بازار سرمایه یعنی بازار پول عنوان کرد: اگر در بازار پول نرخ بهره بانکی که توسط برخی بانک‌های متخلف دور زده می‌شود، کنترل شود و مجدد زیر عدد ۲۰ قرار گیرد، بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار داده و می‌تواند منجر به تزریق پول به بازار سرمایه شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون سیاست‌های داخلی کشور نسبت به بازار سرمایه بیشترین تاثیر را داشته است. بنابراین، به نظر می‌رسد ضمن مرتفع شدن برخی مشکلات داخلی بازار، قوانین و بسته‌های حمایتی هم شکل اجرایی‌تری به خود بگیرد تا به بهتر شدن بازار سرمایه کمک کند.

به عقیده وی گروه فلزات اساسی می‌تواند جزو صنایع پیشرو بازار در ادامه باشد.

کد خبر: ۱۹۱٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha