۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
پکیج بهتر است یا بخاری گازی؟

پکیج بهتر است یا بخاری گازی؟

اگر در انتخاب بین پکیج و بخاری گازی مردد هستید و می خواهید بدانید پکیج بهتر است یا بخاری گازی خواندن این مقاله برای شما بسیار مفید است.

به گزارش بازار، اگر در انتخاب بین پکیج و بخاری گازی مردد هستید و می خواهید بدانید پکیج بهتر است یا بخاری گازی خواندن این مقاله برای شما بسیار مفید است.

پکیج چیست؟

یک سیستم مدرن برای گرمایش محیط و تامین آبگرم است که با گردش آب داغ درون رادیاتور باعث گرم شدن محیط می شود . به طور کلی از پکیج های دیواری برای مکان های مختلف مانند منازل شخصی، مکان های اداری کوچک و غیره استفاده می شود. 
به طور کلی پکیج یک مینی دیگ بخار با توان کم از ۲۰ تا ۳۰ کیلووات است که علاوه ‌بر مبدل حرارتی مسی و مشعل، یک پمپ مخزن انبساط نیز در زیر بدنه آن وجود دارد و می توان آن را در داخل کابینت یا فضاهای کوچک و بر روی دیوار نصب کرد .
این دستگاه ها به دلیل وزن کم و ابعاد جمع و جور در هر محیطی اعم از آشپزخانه، حمام، انباری و غیره قابل نصب هستند و با  توجه به محدودیت در اندازه و قدرت قادر به گرم کردن فضایی با متراژ تا ۵۰۰ متر مربع می باشند.
با نگاه اول به این دستگاه ها طراحی آنها پیچیده به نظر نمی رسد اما واقعیت این است که پکیج های دیواری در زیر قاب خود دارای تجهیزات مختلفی برای اطمینان از عملکرد و ایمنی می باشند که شامل پمپ، دماسنج و سنسور فشار ، مخازن انبساط و غیره هستند . از جمله مزایای استفاده از این دستگاه ها می توان به راندمان بالا، هزینه های مقرون به صرفه ، سطح بالای امنیت و غیره اشاره نمود.

بخاری گازی چیست؟

نوعی دیگر از وسایل برای تامین گرمایش محیط بخاری گازی است که در بسیاری از خانه ها خصوصا در فصول سرد سال برای گرم کردن محیط استفاده می شود. در این بخاری ها از پروپان یا گاز طبیعی برای تولید گرما استفاده شده و دارای چراغ پیلوت هستند که واحد تبادل حرارت داخلی را گرم می کند. این دستگاه ها در انواع مختلفی مانند پانلی و کوره ای موجود بوده و انتخاب نوع بخاری به میزان مساحت فضایی که قرار است گرم کنند بستگی دارد . بطوری که از بخاری های گازی پانلی برای گرم کردن فضاهای کوچک و از بخاری های گازی کوره ای برای اماکن بزرگ مسکونی و صنعتی استفاده می شود.
بخاری گازی، هوا را قبل از اینکه در داخل فضا به گردش درآید گرم می کند، به همین دلیل استفاده از آنها در محیط های سردتر توصیه می شود .برای استفاده از این نوع بخاری ها باید فضایی که قرار است در آن از این دستگاه ها استفاده شود مجهز به خط لوله کشی گاز شهری باشد. 
با توجه به اینکه اصل عملکرد بخاری گازی بر اساس احتراق گاز مایع است بنابراین لازم است در صورت استفاده از این بخاری ها فضا بخوبی تهویه شود، زیرا اکسیژن برای احتراق در این دستگاه ها مستقیم از فضا گرفته می شود در نتیجه اکسیژن محیط کاهش می یابد.

استفاده از پکیج بهتر است یا بخاری گازی ؟

با توجه به اینکه بخاری گازی از گاز مایع استفاده و حرارت لازم را برای گرم کردن محیط تولید می کند و همچنین اتصال به گاز شهری توسط شیلنگ های مخصوص انجام می شوند و ممکن است اتصال به درستی انجام نشده و گاز نشتی داشته باشد که این مسئله خطر گاز گرفتگی و همچنین احتراق را افزایش می دهد در نتیجه بخاری گازی امنیت کمتری نسبت به پکیج های دیواری دارد.
همچنین پکیج برای گرم کردن فضا آب داغ را درون رادیاتور ها به گردش در آورده و به صورت غیر مستقیم باعث انتقال حرارت به محیط می‌شود که خطری به همراه ندارد . اما بخاری های گازی به صورت مستقیم با روشن کردن و شعله گرفتن دستگاه باعث گرم کردن محیط می شود.
اگر میزان مصرف و هزینه وسیله گرمایشی برای شما اهمیت دارد و به دنبال یک منبع گرمایشی با هزینه کم برای خرید ، نصب و هزینه های قبوض هستید باید بدانید که هزینه های خرید دستگاه پکیج ، نصب و میزان مصرف پکیج نسبت به بخاری بیشتر بوده و هزینه های بیشتری روی دست شما می گذارد . همچنین پکیج نیاز به سرویس و تعمیر به صورت دوره‌ای دارد تا بتوان از عملکرد ایمن آن مطمئن شد.

از نظر کارایی و راندمان نیز بخاری گازی راندمان بیشتری نسبت به پکیج دارد.
اما در صورتی که به زیبایی فضای خود اهمیت زیادی می دهید و ترجیح می دهید منبع گرمایشی را انتخاب کنید که باعث زیبایی فضای شما شود پکیج در رقابت با بخاری گازی پیروز شده و می توانید با استفاده از پکیج و مدل های خاص و زیبای رادیاتورهای موجود در بازار باعث زیبایی فضای خود شوید.
هم پکیج و هم بخاری گازی دارای مزایا و معایب خاص خود هستند ، بنابراین نمی توان گفت که پکیج بهتر است یا بخاری گازی و کاربران باید با توجه به نیازهای خود هر کدام از این دستگاه ها که با ترجیحات آنها تطابق بیشتری دارد را انتخاب کنند.
برای خرید پکیج و رادیاتور ، حتما از فروشندگان معتبر و با سابقه مشاوره بگیرید و کالایی را بخرید که خدمات پس از فروش مورد رضایت اکثریت خریداران را داشته باشد. 

در کرج ، تاسیسات لطفی ، بیش از ۳۰ سال در زمینه فروش و تعمیر تاسیسات حرارتی و برودتی سابقه داشته و با اخد نمایندگی از تولیدکنندگان پکیج ، در حال خدمت رسانی است.
نمایندگی ایران رادیاتور در  کرج ، نمایندگی ایساتیس در کرج ، نمایندگی آریستون در کرج از خدمات تاسیسات لطفی در فروش و خدمات پس از فروش پکیج در کرج است. 
۰۹۱۲۵۶۴۱۲۲۴
www.tmilofti.ir

کد خبر: ۱۹۱٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
      2 0
      دم شما گرم که صادقانه مشورت دادید من همه اش به دوستان میگفتم مصرف پکیج بیشتره دوستان میگفتن نه اشتباه میکنی
      • مرتضی IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
        0 0
        پکیج مصرفش زیاده ولی یه مزیتی دارد نسبت به بخاری واینکه چن هوارا از بیرون مکش میکنه اگر خانه را کاملا هم عایق بندی کنیم ودرز گیری کنیم خطری ندارد ولی بخاری خطرناکه.واینکه پکیج هم خرابی بیشتر داد هم به برق وگاز وابسته است یکی نباشه روشن نمیشه.بخاری تقریبا یک سوم هزینه میکنیم
      • مهدی IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
        0 0
        نه دوست عزیز.مصرف پکیج کاملا مربوط به وضعیت عایق کاری منزل شما میباشد.اگه خانه شما خوب عایق کاری شده باشد ودرزها به خوبی گرفته شود دیوارها نازک نباشد مصرف پکیج بسیار پایین میاید.چون پکیج بعد از رسیدن به دمای مد نظر اتوماتیک میکند.اگه خانه ای خوب عایق کاری باشد پیج خیلی زودتر به دمای اتوماتیک میرسد
    • محمد IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
      0 0
      پکیج خانه ما روزانه ۲۳ متر گاز برای گرم کردن۹۰ متر ساخت مصرف میکنه اگه هر خانه ای اینقدر مصرف داشته باشد جمعش سر به فلک میگذاره ای کاش بخاری می‌گذاشتم